اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

خاویار

صادرات خاویار از ایران به کشور ژاپن:
برای صادرات خاویار از ایران به کشور ژاپن ظرفیت قابل قبول و مناسبی وجود دارد. از طرفی ایران به عنوان برترین تولید کننده خاویار در جهان شناخته می شود و از طرف دیگر مردم ژاپن سرآمده مصرف غذاهای دریایی در جهان هستند.

ایران به عنوان قطب تولید خاویار در دنیا: سالیانه حدود 5 الی 10 تن خاویار لوکس تولید می کند. کشورهای شرق آسیا (ژاپن، کره جنوبی، چین، مالزی، هنگ کنگ، فیلیپین و…) بزار بزرگی برای صادرات خاویار ایران محسوب می شوند.

خوردن غذای دریایی راز طول عمر ژاپنی ها:
یکی از رازهای طول عمر مردم کشور ژاپن، میزان سرانه مصرف غذاهای دریایی و انواع ماهی ها است. مردم ژاپن علاقه بسیار زیادی به خوردن انواع غذاهای دریایی همچون جلبک های دریایی و سایر آبزیان دارند.

به طوری که مصرف 10 درصد کل آبزیان جهان به مردم این کشور تعلق دارد، در صورتی که تنها 2 درصد از کل جمعیت جهان در ژاپن زندگی می کنند. مصرف غذای دریایی یکی از اصلی ترین دلایل طول عمر ژاپنی ها می‌باشد.

صادرات خاویار از ایران:
خاویار نیز یکی از غذاهای دریایی است که در شرق آسیا به خصوص در ژاپن بسیار پرطرفدار بوده خریداران زیادی برای این محصول لوکس ایرانی وجود دارد؛ لذا ما باید از پتانسیل این قسمت از جهان بیشتر آگاه باشیم و تمهیدات بیشتری برای به دست آوردن این بازار بزرگ انجام دهیم. صادرات خاویار از ایران بر رونق اقتصادی بخش شیلات و آبزی پروری نقش اساسی دارد.

صادرات خاویار از ایران به کشورهای مختلف:

  • آلمان.
  • فرانسه.
  • اسپانیا.
  • ژاپن.
  • قطر.
  • کانادا.
  • آمریکا.
  • استرالیا.
  • اسپانیا.

معرف و صادرات خاویار به شیوه جدید:
وجود یک برنامه مدون و دقیق، لازمه صادرات و یا هر کار دیگری است. اینطور نیست که ما فقط به امید برند بودن خاویار ایران بمانیم و منتظر باشیم که مشتری خود به دنبال ما بیاید و زمان سفارش بگیرند. اصل مهم در تجارت خاویار: معرفی محصول و پیدا کردن مشتری برای فروش می باشد.

درست است که ما سال ها دچار تحریم های بسیار سختی بوده ایم و برای عرضه و فروش محصولات تولید شده در کشورمان با مشکلاتی رو به رو هستیم، اما! همین تحریم ها می تواند برای معرفی کالاهای ایرانی از طریق روش های نوین و کارآمد تر فرصتی خوبی باشد. شیوه نوین تجارت: باعث کاهش هزینه در تبلیغات و بازدهی بیشتر در درآمد می گردد.

بهترین شیوه تبلیغات و بازاریابی در حوزه خاویار:
خاویار ایران یکی از بهترین خاویار های دنیا است. از لحاظ کیفیت تقریبا نیازی به معرفی ندارد چون اکثر افراد حاذق و ماهرخاویار اصیل ایران را می شناسند. اما دقیقا نکته ای که در این میان وجود دارد؛ مشتری برای پیدا کردن صادر کننده و یا تولید کننده وقت چندانی نمی‌گذارد و می خواهد در کمترین زمان به هدف خود برسد و با تامین کننده خاویار تماس بگیرد و سفارش خود را اعلام نماید.

در اینجا مهم است که فروشنده به لحظه در دسترس باشد تا هر زمان که خریدار قصد خرید و دریافت اطلاعات از کالای مورد نظر خود را داشت، بتواند در کمترین زمان و به راحت ترین شیوه به هدف خود دست یابد.

اینترنت و قابلیت های فراگیر آن، این امکان را به تولید کننده می دهد تا به لحظه با مشتری ارتباط برقرار نمایید و در خواست های او پاسخ دهد. بله درست است حضور در اینترنت و معرفی خاویار ایرانی در فضای وب کمک شایانی به حوزه صادرات خاویار ایران می نامید و نباید از این واقعیت چشم پوشی نمود.

ابزارهای اینترنت برای تجارت خاویار:

  • شبکه های اجتماعی.
  • وب سایت.
  • ایمیل.


هر کدام از موراد فوق به نحوی در ارتباط مستقیم ایجاد یک رابطه ی تجاری در زمینه صادرات خاویار نقش خاص خود را ایفا می نماید. ارتباط قوی و آسان میان خریدار و فروشنده باعث افزایش مبادلات تجاری و رونق در بازار می گردد.

انواع خاویار ایرانی در بازار:

  • خاویار آسترا.
  • خاویار بری.
  • خاویار سوروگا.
  • خاویار بلوگا.
  • خاویار بلوگا الماس.
  • خاویار کلاسیک.
  • خاویار طلایی.

صادرات خاویار از ایران به کشور ژاپن:
صادرات خاویار از ایران به کشور ژاپن پس از توافق برجام تحول خوبی داشته و تأثیر مثبتی بر صادرات خاویار مان گذاشته است. ژاپن به عنوان کشور پیشرفته جهان اول که سطح در آمد ملتش، نسبت به عموم جهان از سطح بالایی برخورادر است؛ بازار بزرگی برای خاویار اصیل ایرانی است.

همان گونه که اشاره شد؛ مردم ژاپن به غذای دریای سالم اهمیت خاص می دهند و بسیاری از کارشناسان دلیل همین طول عمر بالای ژاپنی ها را استفاده از آبزیان و غذای دریایی میدانند.

مقررات صادرات خاویار به ژاپن:
از آنجا که ماهین خاویاری در معرض انقراض قرار گرفته اند و جمعیت شان به شدت کاهش یافته است، تحت حمایت کنوانسیون بین الملی CITES قرار دارند. محل اصلی زندگی این گونه ارزشمند، دریای کاسپین (دریای خزر) است. متاسفانه به دلیل صید بیش از حد و تخریب محل زندگی ماهی خاویاری در دریاچه بزرگ خزر به دست انسان ها، جمعیت ماهیان خاویاری رو کاهش گذاشته است و اکنون نیز در معرض نابودی قرار گرفته اند.

این کنوانسیون جهت حفظ نسل موجودات و گیاهان در معرض خطر نابودی تشکیل شده است که ماهی خاویاری نیز جزء همین موارد است. فروش و صادرات خاویار تحت نظارت کنوانسیون CITES قرار دارد و بدون مجوز این نهاد امکان فروش و صادرات خاویار نیست.

مجوزات لازم برای صادرات خاویار:

  • گواهی CITES.
  • گواهی مبداء.
  • مجوز حمل.
  • گواهی سلامت.
  • مجوز دامپزشکی.
  • مجوز قرنطینه.


نمکی که به خاویار اضافه می شود باید خالص باشد:
دقت نکات کوچکی همچون نوع نمک مهم حین صادرات خاویار به ژاپن بسیار مهم است و اگر رعایت نشود مرکز کنترل و سلامت مواد غذایی در ژاپن اجازه ورود خاویار به این کشور را نمی دهد. آن نکته استفاده از نمک خالص در خاویار است. خاویار یک ماده خام غذایی محسوب می شود. برای نگهداری لازم است به خاویار، نمک اضافه نمود تا شرایط ماندگاری داشته باشد.

دو نوع نمک برای نگهداری خاویار:

  • نمک خالص NaCl.
  • نمک مخلوط.

نمک مخلوط شامل:

  • اسید بوریک.
  • بوراکس.

اجازه استفاده از نوع نمک خاویار در کشورها:
دلیل استفاده از نمک مخلوط مدت بیشتر ماندگاری خاویار است. در حال حاضر کشورهایی همچون ژاپن و کانادا اجازه ورود خاویاری را می دهند که به آن فقط نمک خالص اضافه شده باشد. اما در عین حال اتحادیه اروپا و برخی دیگر از کشورها اجازه ورود خاویار علاوه بر نمک خالص با نمک مخلولط را نیز می دهند.

اهمیت تجارت با ژاپن برای رایبد خاویار:
تجارت با تاجران ژاپنی بسیار بسیار برایمان مهم و با اهمیت می باشد. این کشور پر جمعیت مقصد ارسال بخش عظیمی از تولید خاویار ایران را شامل می شود و بازار ایده آلی برای تولیدات سالم و لوکس دریایی را دارد.

برای استفاده از ظرفیت ویژه ژاپن و صادرات خاویار از ایران به کشور ژاپن باید تمام تلاش خود را در زمینه تجارت و معرفی محصول انجام دهیم. این امر نیاز به همت قوی و پشتکار زیادی دارد چون رقبای ما در سایر کشورها خیلی جلوتر از ما هستند و با تلاش مضاعف، به سرعت جذب مشتری هستند.

تمایل به گسترش رابطه تجاری با ژاپن:
گسترش رابطه تجاری بین ایران و ژاپن از اهداف اصلی کشورمان بوده، در این میان خاویار نقش مهمی دارد و برای گشایش این رابطه تجاری درب مهمی است.د تاجران ایرانی تمایل دارند که با همتایان خود در ژاپن ارتباطات قوی و مستمر داشته باشند و از ظرفیت یکدیگر به نحو احسن استفاده نمایند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
متین ملاجمعه :
به نام خداوند مهربان سلام من خاویار دارم و زعفران هم دارم هر چقدر که بخواهید من خودم واسطه هستم اگر می خواهید من در خدمتم هستم
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>