شبکه های اجتماعی و تجارت الکترونیک:
اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی است که در بعضی از حوزه ها برای تجارت الکترونیک می تواند موثر و افزایش دهنده تعداد مشتریان قرار بگیرد.
تأثیر شبکه های اجتماعی بر تجارت الکترونیک:
تجارت الکترونیک و شبکه های اجتماعی، رابطه مستقیمی باهم دارند. در شبکه اجتماعی ما براساس نوع روابطی که ایجاد می شود، تجارتمان را می توانیم توسعه بدهیم. اگرچه امروز شبکه های اجتماعی هم در این زمینه کار کردند، مثلا تلگرام، سرویس پرداخت راه انداری کرد، گرچه در ایران فعال نیستند، اما شما می توانید ربات فروشگاهی یا پرداخت آنلاین داشته باشید، که البته در ایران غیر فعال است.
یا مثلا در سایت اینستاگرام قسمت فروشگاه فعال شده است و تبلیغات می گیرد، و در سایت تبلیغات را نشان می دهد، تا مخاطبی که می خواهد، بتواند از این طریق خرید کند. یک بستری برای بحث تجارت الکترونیک در زمینه فروش های جز، فراهم کردن یا بیشتر در بحث فروشگاه اینترنتی کار کردن. و در واقع مخاطب های شما را در حوزه فروشگاه اینترنتی مورد توجه قرار دادند تا با این زمینه بتوانند کارشان را توسعه بدهند.
بازاریابی با شبکه اجتماعی فیسبوک:
فیسبوک در این زمینه کار کرده است و صفحاتی که بابت پرداخت یا فروش آنلاینی بخواهد انجام شود، به شما این فرصت را می دهد که ایجاد کنید و برای مخاطب هایی که می خواهند پرداخت آنلاین را انجام بدهند می توانند از این بستر استفاده کنند. من نمونه های موفقی که در زمینه های شبکه های اجتماعی کار کردن، خیلی زیاد ندیدم. اکثرا در زمینه برندسازی از این شبکه ها استفاده می کنند.
چگونه از اینستاگرام خرید کنیم:
در اینستاگرام، تبلیغات را به صورت بازاریابی قرار دادند که زمانی که وارد پیج می شوید، زمان پرداخت به صفحه پرداخت، خود شخص متصل می شوید و داخل سایت فرد پرداخت آنلاین را انجام می دهید، در واقع در خود اینستاگرام انجام نمی شود، و از طریق سایت ها فروششان را انجام می دهند که خیلی موفق و خیلی مخاطب پسند نیستند. امروزه مخاطب ها به کیفیت صفحه و مشخصات ان صفحه که در آن شبکه اجتماعی حضور دارد توجه می کنند، تا بتوانند اعتمادشان جلب شود و کار کنند.
تبلیغات عاملی مؤثر در بازاریابی است:
صرفا داشتن تبلیغات عاملی نمی شود که من به آن شخص بتوانم اعتماد کنم و خرید خودم را آنجا انجام بدهم. پس مسائل بسیار مهمی در شبکه های اجتماعی تأثیر گذار است. اگر به عنوان کسی که بخواهید در شبکه های اجتماعی کار کنید، به نوع کالایتان نگاه کنید. اگر کالایتان از قبیل مد، پوشاک و فشن … است از اینستاگرام در این زمینه استفاده کنید، و به شما در توسعه بازار و مشتری های بیشتر می تواند کمک شایانی بکند.
رشد تجارت الکترونیک از طریق شبکه های اجتماعی:
پس شبکه های اجتماعی امروز در ایران به عنوان یک بستر مستقیم قابل اعتماد نبوده اند، از نظر کاربرها، بسترش را می شود فراهم کرد ولی قابل اعتماد نبودند. خود فرآیند هایی که در شبکه های اجتماعی انجام می شود و گسترش این فعالیت ها عامل این می شود که مخاطب در اینترنت بتواند شما را پیدا کند و به شما اعتماد کند.