صادرات چای لاهیجان فله:
صادرات چای لاهیجان به صورت فله و بسته بندی درخواست های بالایی داشته و با داشتن قیمت های فروش رقابتی می توان در این زمینه تجارت خوبی را تجربه نمود.
چای از جمله اقلام پرتقاضا و درآمدزا در بازار است که نیاز روزانه آن در سبد مصرفی خانوارها و نرخ مناسب آن سبب شده تا به عنوان کالای مهم و با تراکنش بالا محسوب گردد.
نخستین آزمون کشت چای در لاهیجان صورت گرفت و پس از جواب دادن کاشت آن به مناطق همجوار نیز وسعت یافت و هم اکنون نواحی کاشت چای 90% در گیلان و 10% مابقی در مازندران وجود دارند که محل و مکان هدف مناسبی برای بسیاری از خریداران و صادرات به حساب می آید.
عوامل و شرایط جوی حاکم در زمان برداشت می توانند نقش مهمی را در میزان تولید حاصل و حجم صادرات چای داشته باشند.
ایران به عنوان پانزدهمین تولید کننده و دوازدهمین کشور مصرف کننده چای در دنیا قرار دارد و به همین رو با واردات شدید چای به داخل و صادرات کمتر آن مواجه هستیم، اما با این تواصیف صادرات چای لاهیجان ارزش اقتصادی بالایی به دلیل کیفیت بیشتر و تعدد تولیدکنندگان و رقابت مابین آنها داشته و نقطه تمرکز خوبی برای تجار و بازرگانان چه داخلی و چه خارجی می باشد.
چای لاهیجان به صورت کاملا طبیعی و بدون افزودن رنگ و اسانس در حال عرضه می باشد و چای این نقطه به عنوان چای ارگانیک و سالم مشتاقان بسیاری را به سمت خود کشانده و می توان به جرات بهترین برند های چای را در این شهر مشاهده نمود که با ارائه مرغوب ترین چای ها توان رقابت با چای های خارجی و حتی بالاتر از آن را دارا می باشند.
اما از مهم ترین دلایل افت و کاهش تولید چای و رها کردن باغات در طی سال های اخیر می توان به: