اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

10- شرکت دانگ فنگ موتورز
کشور: چین
درآمد: 90 میلیارد دلار - 2 درصد رشد نسبت یه سال 2017
سودآوری: 1.6 میلیارد دلار - 14 درصد رشد نسبت به سال 2017
دانگ فنک یکی دیگر از شرکت های دولتی چینی در صنعت خودروسازی است که یکی از بزرگ ترین برند های خودرو در جهان محسوب می شود، این شرکت از سال 2017 توانسته رشد صعودی خوبی در سودآوری خود داشته باشد، مدیران دانگ فنگ اعلام کرده اند که نیروی عظم جدی برای افزایش صادرات و فروش در بازار های جهانی دارند، طبق برنامه های این شرکت، تعداد فروش فعلی 65 هزار دستگاه خودرو خارج از خاک چین باید به 150 هزار دستگاه تا سال 2020 رشد پیدا کند.

9- شرکت نیسان
کشور: ژاپن
درآمد: 104 میلیارد دلار - 3.2 درصد افت نسبت یه سال 2017
سودآوری: 2.88 میلیارد دلار - 57 درصد افت نسبت به سال 2017
آخرین آمار های شرکت نیسان نیز از سال 2017 ثبت شده و حالا شاهد کاهش عظیم درآمد و سودآوری در این شرکت هستیم. نیسان تولیدات گسترده ای دارد، از انواع خودرو های شهری و کوچک گرفته تا شاسی بلند های سرسخت و مدل های آفرود، این شرکت در سال های اخیر هزینه های زیادی به خصوص برای افزودن فناوری های نوین به محصولات خود انجام داده، بخش اعظم هزینه های این شرکت مربوط به بخش خودرو های الکتریکی آن است که در حال رشد بوده و نیسان درآمد های خود را به این بخش اختصاص داده است. فاش شدن فساد مالی مدیرعامل این شرکت، کارلوس گوسن نیز در به وجود آمدن این وضعیت آشفته برای نیسان، بی تأثیر نبود.

8- شرکت بی ام و
کشور: آلمان
درآمد: 115 میلیارد دلار - 3.4 درصد رشد
سودآوری: 8.4 میلیارد دلار - 13 درصد افت
مقدار سودآوری بی ام و در سال های اخیر به مقداری خوب بوده که با وجود سود 8.4 میلیاردی این شرکت در سال گذشته، آمار ها از کاهش درآمد خالص بی ام و خبر می دهند. این شرکت آلمانی که مالک برند های مینی و رولزرویس نیز است، در سال گذشته تولیدات خود را به 142 هزار 617 دستگاه خودرو در سال رساند که رشدی چشمگیر برای بی ام و محسوب می شود، اما قوانین آلایندگی جدید موجب شده تا بسیاری از پیشرانه ها و سیستم های فنی این شرکت تغییر کنند و به همین جهت، هزینه های زیادی صرف بخش فنی بی ام و شود. دلیل کاهش سودآوی این شرکت نیز همین موضوع است.

7- شرکت سایک موتورز
کشور: چین
درآمد: 136.4 میلیارد دلار - 5.9 درصد رشد
سودآوری: 5.4 میلیارد دلار - 6.9 درصد رشد
سایک موتورز خودرو های خود را تحت برند هایی مانند MG به فروش می رساند، این شرکت با گروه خودروسازی فولکس واگن و جنرال موتورز نیز همکاری دارد و بخشی از خودرو های این شرکت ها در چین را تامین می کند. افزایش چشمگیر 132 درصدی تولید خودرو این شرکت در سال گذشته، یکی از اصلی ترین دلایل رشد سودآوری سایک موتورز محسوب می شود.

6- شرکت هوندا
کشور: ژاپن
درآمد: 143 میلیارد دلار - 3.4 درصد رشد
سودآوری: 5.5 میلیارد دلار - 42 درصد افت
ساخت و توسعه بخش خودرو های الکتریکی در شرق آسیا موجب شده تا شرکت های این منطقه مانند ژاپن، چین و کره جنوبی، اکثرا با کاهش سودآوری همراه شوند، هوندا نیز به همین شکل است، این شرکت علی رغم رشد 5.2 درصدی در بازار چین، با وجود هزینه های سنگینی که به بخش خودرو های الکتریکی خود اختصاص داد، با بیش از 40 درصد کاهش سودآوری همراه شد.

5- شرکت جنرال موتورز
کشور: آمریکا
درآمد: 147 میلیارد دلار - 6.5 درصد افت
سودآوری: 8.1 میلیارد دلار - 8.3 درصد افت
جنرال موتورز آمریکا که تا چند سال پیش، به عنوان برترین شرکت خودروسازی در جهان به شمار می آمد، حال دیگر در میان سه شرکت برتر نیز جایی ندارد، دولت جدید آمریکا که جنگ تجاری بزرگی را با چین آغاز کرده، موجب شده تا جنرال موتورز برای چندمین سال پیاپی با کاهش درآمد و سودآوری همراه شود، همچنین میزان تقاضا محصولات این شرکت در آمریکا کاهش پیدا کرده و مردم این کشور دیگر مانند گذشته توانایی خرید محصولات شورولت، جی ام سی، کادیلاک و بیوک را ندارند.

4- شرکت فورد
کشور: آمریکا
درآمد: 160 میلیارد دلار - 2.3 درصد رشد
سودآوری: 3.6 میلیارد دلار - 51 درصد افت
فورد نیز تحت تأثیر جنگ تجاری آمریکا و چین قرار گرفته است، این شرکت در سال گذشته تنها یک میلیارد دلار صرف خرید فولاد و آلومینیوم از کشور چین کرد، همچنین فراخوانی خودرو های این شرکت به دلیل کیسه هوای معیوب نزدیک به 299 میلیون دلار خرج برداشت، به این ترتیب سودآوری فورد نسبت به سال گذشته تقریبا نصف شده و شرایط مطلوبی ندارد. فورد نیز مانند جنرال موتورز با کاهش تقاضا حتی برای مدل های محبوب سری F مواجه شده است.

3- شرکت دایملر
کشور: آلمان
درآمد: 197 میلیارد دلار - 6.6 درصد رشد
سودآوری: 8.5 میلیارد دلار - 27 درصد افت
شرایط نامساعد شرکت های خودروسازی تنها به شرق آسیا و آمریکا محدود نمی شود، بلکه برند های برتر اروپا نیز با کاهش سودآوری دست و پنجه نرم می کنند، دایملر مالک مرسدس و تمام برند های زیر مجموعه آن (مانند مرسدس AMG و مرسدس مایباخ) در سال گذشته بیشترین تعداد خودرو را در تاریخ خود به فروش رساند، اما فروش 2.3 میلیون خودرو نیز موجب کاهش سودآوری این شرکت نشد. البته کاهش سود این شرکت نیز به دلیل سرمایه گذاری برروی بازار خودرو های الکتریکی بوده و مانند شرکت های آمریکایی، کاهش فروش و افزایش هزینه ها، گریبان گیر برند های اروپایی یا شرق آسیایی نبوده است.

2- شرکت تویوتا
کشور: ژاپن
درآمد: 272 میلیارد دلار - 2.8 درصد رشد
سودآوری: 16 میلیارد دلار - 24 درصد افت
تویوتا بیش از هر شرکت خودروساز دیگری در سال گذشته، سودآوری داشت، این برند بیشتری سهم در بازار جهانی خودرو های شهری را دارد و همچنین چندین میلیون خودرو الکتریکی تنها در اروپا به فروش رساند، اما با این وجود، سود این شرکت نسبت به سال گذشته 24 درصد کاهش داشت، یکی از دلایل عمده این کاهش سود، مربوط به فراخوانی گسترده خودرو پاریوس به علت نقض فنی ایمنی بود، همچنین سرمایه گذ اری تویوتا در آمریکا نیز هزینه های زیادی برای این شرکت به همراه داشت.

1- شرکت فولکس واگن
کشور: آلمان
درآمد: 278 میلیارد دلار - 7 درصد رشد
سودآوری: 14 میلیارد دلار - 9 درصد رشد
برای چندمین سال متوالی، فولکس واگن به عنوان برترین شرکت خودروسازی در دنیا شناخته می شود، فولکس واگن مالک برند های آئودی، بوگاتی، بنتلی، لامبورگینی، پورشه، اسکانیا و اشکودا است. با تولید شاسی بلند های مقرون به صرفه مانند T-Roc و T-Cross همچنین مدل الکتریکی خودرو محبوب گلف توانست بیش از 40 درصد فروش خود را افزایش دهد. رکورد فروش 10 میلیون دستگاه وسیله نقلیه در سال نیز به نام فولکس واگن ثبت شده که غیر قابل شکستن به نظر می رسد. رشد فروش برند های زیر مجموعه فولکس واگن نیز تأثیر بسزایی در رشد درآمد و سودآوری این شرکت داشت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>