از مزایای بتن غلطکی می توان به موارد زیر اشاره نمود:
بتن غلطکی بتنی سفت است که هنگام استفاده باید از توانایی تحمل وزن غلطک برخوردار باشد. مقدار آب این بتن در مقایسه با سایر بتن ها کمتر است و هنگام استفاده از آن از روان کننده ها استفاده نمی شود.
بتن غلتطکی که برای روسازی راه ها مورد استفاده قرار می گیرد از مقاومت فشاری بیشتری در مقایسه با بتن مورد استفاده برای سدسازی برخوردار می باشد. مقدار سیمان در بتن مورد نیاز جهت سدسازی کمتر و نسبت آب به سیمان بالا می باشد زیرا در بتن ریزی های حجیم به دلیل مسائل حرارتی این نکات باید رعایت شوند. در روسازی راه ها دوام و مقاومت فشاری بسیار حائز اهمیت است در حالی که کاهش مقدار سیمان و حرارت زائی چندان اهمیتی ندارد. بتن غلطکی که برای سطح رویه راه ها و جاده ها استفاده می شود باید مقاومت بالایی داشته باشد.
یکی از فاکتورهای بسیار مهم در سدسازی های حجیم عدم جدا شدن سنگریزه ها از بتن غلطکی است. از جمله عواملی که منجر به جداشدگی بتن می گردند، کاهش مقدار سیمان و درشت بودن سنگدانه ها است.
آب انداختگی از جمله مسائلی است که در استفاده از بتن باید مورد توجه قرار گیرد. مقدار آب اختلاط در بتن غلطکی کم است، از این رو در این بتن آب انداختگی اتفاق نمی افتد و اگر لایه ای نازک از آب روی سطوح بتن غلطکی دیده شد هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.
بتن غلطکی مخصوص روسازی راه ها، مقاومت بالایی در برابر حمله سولفات ها از خود نشان می دهد. نتایج نشادن داده که افزایش 12 الی 15 درصدی سیمان به مخلوط می تواند این مقاومت را ارتقاء بخشد.
ساخت بتن غلطکی به گونه ای است که برای افزایش مقاومت آن در برابر یخ زدگی و یا ذوب نمی توان هوازایی ایجاد کرد اما این بتن در برابر ذوب و انجماد از مقاومت بالایی برخوردار است و دچار آسیب نخواهد شد.
یکی از مهم ترین مسائلی که در بحث راه سازی حائز اهمیت می باشد، مقاومت سایشی بالا است. بتنی که بدین منظور استفاده می شود باید در برابر تردد وسایل نقلیه و ترافیک های سنگین از مقاومت لازم برخوردار باشد. سنگدانه هایی که در تولید بتن غلطکی به کار می روند نقش مهمی در جلوگیری از سایش بتن دارند. مقاومت سایشی بالا منجر به مقاومت فشاری می شود، در نتیجه بتن غلطکی سائیده و فرسوده نشده و عمر آن طولانی خواهد بود.
به منظور مقاوم سازی بتن در برابر لغزش بر روی آن بافت ایجاد می کنند. این بافت با استفاده از برس های مخصوص بر روی بتن روسازی راه ایجاد می گردد. مقاومت سطح جاده ها و راه های پر ترافیک در برابر لغزندگی از اهمیت بسزایی برخوردار است و همواره در بحث روسازی راه ها بدان توجه می شود.
جرم حجمی بتن غلطکی در مقایسه با بتن معمولی به دلیل کم بودن میزان آب آن، بیشتر است. میزان جرم متعارف برای این نوع بتن ها 2400 الی 2500 می باشد. مخلوط های بتن غلطکی کمی خشک هستند، از این رو تراکم آنها بر جرم حجمی اثرگذار خواهد بود. هنگامی که رطوبت افزایش پیدا می کند، چگالی بتن متراکم شده کاهش می یابد. با انجام فرآیند هیدراتاسیون در بتن، مقداری از آب بتن ترکیب شده و از بتن خارج نخواهد شد. به همین دلیل جرم حجمی بتن بعد از هیدراتاسیون بیشتر خواهد شد.