اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

Energizing Comfort Control
مرسدس بنز سرآمد دانش ارگونومی در صنعت خودروسازی است و تاکنون خودروهای بسیاری با کابین فوق العاده راحت و مناسب را طراحی کرده است؛ اما گویی برای نسل تازه خودروهای لوکس این شرکت این موارد کافی نبوده اند و از همین رو مهندسان مرسدس بنز به ساخت سیستمی تحت عنوان ECC روی آورده اند.

ماشین

این سیستم که در نسل فعلی کلاس S دیده می شود، وظیفه دارد با تنظیم سیستم اطلاعات و سرگرمی، پخش موسیقی، گرمکن و ماساژور صندلی، نورهای تزیینی کابین و سیستم تهویه مطبوع بهترین شرایط ممکن را برای سرنشینان خودرو به ارمغان بیاورد. درمجموع این سیستم با شش برنامه متفاوت خود اعم از طراوت، گرما، شادی آور، انرژی زا، راحت و تمرینی می تواند فضای کابین را به شکلی دلخواه در بیاورد.

هریک از این برنامه ها موسیقی، خوشبوکننده و تغییرات مختص به خود را دارند. برای مثال در حالت انرژی زا ترانه خاصی با ضرب آهنگ تند پخش می شود، نورپردازی داخل کابین تغییر و ماساژور صندلی عضلات شما را فعال می کند. این دقیقا همان چیزی است که باید از برترین خودرو لوکس جهان انتظار داشت.

سیستم کنترل بدنه جادویی (Magic Body Control)
این سیستم تلفیقی هنری از دانش مهندسی مکانیک، مهندسی الکترونیک و البته مهندسی نرم افزار به حساب می آید و قادر است با استفاده از دوربین استریو در بالای شیشه جلو، به تشخیص پستی ها و بلندی ها بپردازد. درواقع Road Surface Scan که خود جزیی از سیستم کنترل بدنه جادویی مرسدس به شمار می رود، قادر است تا فاصله 15 متری جلوی خودرو و ناهمواری بیشتر از 3 میلیمتر را اسکن نماید. به طوریکه کارایی آن تا سرعت 130 کیلومتر بر ساعت بسیار دقیق است.

کنترل بدنه جادویی در صورت تشخیص ناهمواری، با تغییرات در سیستم تعلیق می تواند آرامش را همچنان در کابین حفظ نماید. استفان سیترنسکی، مدیر لهستانی پروژه Magic Body Control از لفظ «قالیچه پرنده» برای توصیف آن استفاده کرده است.

ماشین

اِیرماتیک (Air Matic)
این سیستم در همکاری با Magic Body Control که به اسکن سطح جاده میپردازد، به ناهمواری ها پاسخ می دهد تا حداکثر ثبات و آرامش در خودرو برقرار شود. علاوه بر این، بسته به شرایط جاده، همانند سیستم فنربندی پنوماتیک (تعلیق بادی) می تواند ارتفاع کف خودرو را تا 4 سانتیمتر افزایش دهد.

رفتار این سیستم براساس مودهای مختلف رانندگی تغییر می کند؛ برای نمونه هنگامی که خودرو در حالت اسپرت پلاس قرار بگیرد، Air Matic واکنش کمتری به پستی ها و بلندی ها نشان می دهد تا در نتیجه این اتفاق، سفتی سیستم تعلیق بیشتر و حس سواری اسپرت تری به راننده منتقل شود.

روشنایی دیجیتال (Digital Light)
طی سال های گذشته خودروسازان پیشتاز سرمایه ویژه ای را برای ساخت نسل تازه چراغ های اصلی خودرو به کار گرفته اند و حتی در این زمینه با یکدیگر نیز به رقابت می پردازند. روشنایی دیجیتال که از جمله فنآوری های جدید مرسدس بنز شناخته می شود، یکی از مهم ترین اقدامات این شرکت برای افزایش ایمنی سرنشینان و عابرین پیاده است.

پروژکتور به کار رفته در این سیستم توانایی انعکاس تصاویر با رزولوشن HD را بر روی سطح جاده دارد. سیستم یاد شده اولین بار در سال 2015 و برای کانسپت F 015 توسعه یافت و در حقیقت جزیی از سامانه رانندگی هوشمند تلقی می شود. لازم به ذکر است این سیستم در همکاری با سامانه ناوبری (GPS) می تواند تصادفات و باریک شدن مسیر را به صورت کاملا واضح روی سطح جاده نمایش دهد. بعید نیست که Digital Light در آینده به رقیبی قدرتمند برای هدآپ دیسپلی (نمایش اطلاعات بر روی شیشه جلو) مبدل شود.

در واقع دقت پرتاب نور در سیستم روشنایی دیجیتالی مرسدس بنز آنچنان بالاست که این چراغ ها می توانند حتی نوشته های قابل خواندن را نیز بر روی مسیر پیش روی راننده بتابانند، شاید بتوان این نسل از چراغ های خودرو را چیزی بیشتر از یک سیستم برای روشن کردن محیط دانست، چرا که این چراغ ها می توانند در نقش تابلو اعلانات و هشدارهای مسیر عمل نمایند و به شکل هوشمندانه ای نسبت به رسیدن به پیچ ها، مواجه شدن با موانع جاده ای و راننده های در حال گذر از لاین روبه رو، واکنش نشان دهند.

پدآفند اورژانسی پیشبینی شده (Predictive Emergency Defense)

در بعضی تصادفات منجر به فوت، این راننده نیست که با اشتباه خود حادثه می آفریند. بلکه سکته قلبی، حمله مغزی و مواردی از این دست باعث ایجاد سانحه می شود. بنابراین ستاره نقرهای تصمیم گرفت با این مشکل با روش پیشگیری مقابله کند. سامانه «Predictive Emergency Defense» یا «پدآفند اورژانسی پیشبینی شده»، وظیفه دارد علائم حیاتی راننده را در طول رانندگی بررسی کند و در صورت بروز هرگونه اتفاق خطرناک برای او، سیستم هشدار خطر را فعال می کند و سریعا با مراکز درمانی تماس می گیرد.

پایش الکتروکاردیوگراف (عملکرد الکتریکی قلب) با استفاده از سنسورهای ECG از جمله وظایف آن است. بااینحال، این سیستم هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد. در مراحل بعدی پیش بینی بروز خطر برای راننده و یا هدایت خودکار خودرو به حاشیه مسیر در صورت بروز حادثه برای راننده در دستور کار مرسدس بنز قرار خواهد گرفت و بدین ترتیب علاوه بر مراقبت دائمی از راننده خودرو، خطر بروز تصادفات شدید ناشی از سکته قلبی راننده مرسدس بنز برای سایر خودروهای موجود در مسیر نیز از بین می رود و ایمنی رفت و آمد به طور کلی بهبود خواهد یافت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>