اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آرماتور

روش های بستن میلگرد با استفاده از سیم مفتول
شکل قرارگیری میلگردها در آرماتوربندی نقش مهمی در بتن ریزی و اینکه بتن به نقاط مختلف برسد ایفا می کند. هنگام ساخت ستون هایی که در آنها از میلگرد سایز بزرگ استفاده شده سعی کنید برای آرماتوربندی و قالب فضای بیشتری در نظر بگیرید تا بتن به تمام قسمت ها برسد. برای قسمت هایی پایین تر در آرماتوربندی باید از عایق استفاده شود تا مانع از رسیدن رطوبت خاک به سازه و تخریب آن شد. قبل از بتن ریزی، آرماتور حتما باید توسط مهندسین چک شود زیرا ممکن است در اثر جا به جایی و یا سایر امور ساخت و ساز سیم مفتول آن پاره شود. از این رو اگر سیم مفتول میلگردها شل و یا باز شده باید نسبت به بستن مجدد آن اقدام نمود. میلگردهایی که برای آرماتوربندی به کار می روند به دو روش بسته می شوند:

روش ضربدری
در این روش دو میلگرد روی هم قرار گرفته و سیم مفتول به شکل ضربدری در زیر و روی آنها قرار می گیرد. سپس انتهای دو سر سیم با استفاده از انبردست به یکدیگر پیچ و محکم می گردد. در آخر کار اضافه سیم مفتول به سمت پایین خم می شود تا تیزی نوک آن مشکلی ایجاد ننماید.

روش بستن از کنار
در این روش وقتی میلگردها روی یکدیگر قرار گرفتند، سیم مفتول از زیر میلگرد پایینی رد شده و پس از عبور از کنار میلگرد بالایی بسته می شود. این روش بستن میلگرد روش کرواتی نام دارد و برای آرماتوربندی سقف و فونداسیون ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

بتن ریزی
قالب گذاری و بتن ریزی آخرین مرحله در آرماتوربندی محسوب می شود. قالب هایی که برای ریختن بتن انتخاب می شوند فلزی هستند زیرا آنها از خروج آب بتن جلوگیری می کنند. بتن ریزی به عواملی نظیر شرایط آب و هوایی، مکان ساخت و ساز، وضعیت زمین مورد نظر و محل بتن ریزی بستگی دارد. در بتن ریزی های حجیم از بتن آماده استفاده می شود زیرا این نوع بتن از کیفیت لازم برخوردار است.

آرماتور

نکات مهم در آرماتوربندی
اجرای آرماتوربندی کاری بسیار تخصصی است و همواره باید بر آن دقت و نظارت شود. گاهی اوقات آرماتورها مقاومت پی را فراهم می کنند از این رو قبل از آرماتوربندی فونداسیون حتما باید مهندسین ناظر بر کار نظارت کنند. ساخت سازه های بتنی با استفاده از آرماتوربندی نیازمند رعایت یکسری نکات است که در ذیل به آنها پرداخته شده است:

  • میلگردهای عرضی خاموت نام دارند و وظیفه آنها نگهداری آرماتورهای طولی است، بنابراین هنگام خاموت گذاری باید به اصول و ضوابط لازم توجه شود.
  • آرماتورها نباید در دمای زیر 5 درجه سانتی گراد خم شوند.
  • آرماتورهای خم شده نباید باز و بسته شوند.
  • خم کردن مجدد میلگردها با استفاده از دستگاه مکانیکی و به شکل سرد صورت می گیرد.
  • میلگردها را باید با استفاده از قیچی مخصوص برش داد.
  • فاصله بین خاموت ها باید بیست سانتی متر باشد.
  • نباید از آرماتورهای آغشته به روغن، زنگ زده و یا آلوده استفاده کرد. قبل از اجرای پروژه باید آنها را تمیز نمود.
  • در نصب آرماتوربندی باید به شرایط محیطی توجه شود.
  • قبل از بتن ریزی نباید آرماتوربندی که توسط مهندسین تائید شده را تغییر داد.
  • هنگام قالب گذاری باید فاصله بین میلگردها و دیواره قالب رعایت شود زیرا عدم رعایت این فاصله منجر به تخریب پی خواهد شد.
  • از خم کردن آرماتورها به وسیله هوابرش باید خودداری شود.
  • از باز و بسته کردن خم ها برای شکل دادن مجدد آنها باید خودداری نمود.
  • ضخامت بتن پوششی نباید نسبت به قطر آرماتورها کمتر باشد.
  • آرماتورهایی که برای سازه های بتن مسلح مورد استفاده قرار می گیرند باید بر اساس نقشه تهیه شوند.
  • در صورت توافق دستگاه نظارت، رعایت ضخامت پوشش برای آرماتورهایی که در کف و سقف قرار می گیرند و در معرض تعرق نیستند الزامی نیست.
  • فاصله بین میلگردهای موازی نباید کمتر از 2.5 سانتی متر از طرفین باشد.
  • بیشتر از نصف آرماتورها در قطعاتی که تحت خمش و فشار قرار دارند نباید در یک مقطع وصله شوند.
  • فاصله هر وصله با وصله مجاور باید 40 برابر قطر آرماتور باشد.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>