صادرات ترشی:
فرآوری ترشی-اصطلاحا ترشی انداختن- برای افزایش سلامت و ماندگاری مواد خوراکی و سود مندی آنها در فصولی غیر از فصل برداشتشان به کار می رود. ترشیجات از چاشنی های غذایی به شمار می آید که در آشپزی خاورمیانه و منطقه ی بالکان مورد استفاده قرار می گیرد. درست کردن ترشیجات یکی از فرایندهای نگهداری طولانی مدت تره بار است.
در این فرآیند میوه و صیفی مورد نظر را درون محلول آب نمک و یا سرکه که دارای حالت اسیدی است قرار می دهند.
ترشیجات به عنوان یکی از اصلی ترین و قدیمی ترین مخلفات یک سفره ایرانی به شمار می آیند. متاسفانه با توجه به قدمت بالایی که فرآیند آماده سازی ترشیجات در ایران دارد، از عمر ترشی صنعتی در ایران بیش از 70 سال نمی گذرد.
ترشی (Torshi) در گمرک جهانی با کد تعرفه (HS Code) به شماره 2001 شناخته می شود. این کد شامل سبزیجات، میوه ها و سایر اجزای خوراکی نباتات، آماده یا محفوظ شده در سرکه یا جوهر سرکه میباشد.
لازم به ذکر است که همه ی محصولات را به طور دقیق و جزئی نمی توان بررسی کرد و به همین علت گروهی از کالا ها را که مرتبط به کالای مورد نظر شما است، تحلیل و بررسی میکنیم تا استعداد های بازار محصول منتخب را در مناطق مختلف دنیا بشناسیم.
تمام گزارشات زیر براساس آنچه تا پایان سال 2018 میلادی در گمرکات اظهار و ثبت شده، درج شده است.
تلاش بر این است که با مطالعه این گزارشات فضای تجاری محصول مدنظرتان را بهتر بشناسید و با آگاهی بیشتر اسباب نتیجه گیری قوی تر را برای تجارت خود فراهم آورید.
آمار صادرات ترشی:
آمار واردات ترشی:
بیشترین ظرفیت و پتانسیل صادراتی برای صادرات این محصول از جمهوری اسلامی ایران را کشورهای عراق، امارات و روسیه دارا هستند.
جمهوری اسلامی ایران نزدیکترین ارتباط صادراتی را با آذربایجان دارد. بازار آمریکا بیشترین ظرفیت تقاضا را برای کالای ذکر شده دارد.
روسیه بیشترین تفاوت بین پتانسیل صادرات و صادرات واقعی را از نظر ارزش نشان می دهد، ظرفیت باقیمانده صادرات به ارزش 378٫3 هزار دلار است.