صادرات آینه:
بیشتر آینه ها با افزودن روکش بازتابنده به یک شیشه ساخته می شوند. در بیشتر آینه ها این صفحه به دلیل آسانی ساخت، شفافیت، سختی، و توانایی داشتن رویهٔ صاف، شیشه است. روکش بازتابنده معمولاً به پشت آینه افزوده می شود تا از فرسایش و آسیب های ناگهانی در پناه بماند.
تولیدکنندگان ایرانی فعال در بازار آینه و شیشه با هدف تجاری سازی و توسعه فعالیت ها در بازار جهانی، به فناوری های نوین توجه ویژه ای دارند.
یکی از مواردی که توانسته میزان رقابت پذیری تولیدکنندگان ایرانی در صنعت آینه را افزایش داده و آن ها را قادر به تولید این محصول با کیفیت بالا نماید، دستیابی به فناوری استفاده از پوشش های چندمنظوره جذب و ذخیره گرما است که در حال حاضر در 15 نقطه از کشور، تولید و تجاری سازی شده و به کشورهای مختلف در چهار قاره آفریقا، اروپا، آمریکای شمالی و جنوبی و آسیا صادر می گردد.
از دیگر دلایل افزایش صادرات آینه و شیشه در ایران، می توان به هزینه های تولید پایین تر در مقایسه با دیگر کشورها و به ویژه اروپا اشاره نمود که در نهایت به قیمت تمام شده کمتر محصولات در بازار جهانی انجامیده است.
علاوه بر این، موقعیت جغرافیایی مناسب برای تأمین تقاضای کشورهای آسیایی و آفریقایی، از دیگر مواردی است که رقابت پذیری تولیدکنندگان ایرانی این صنعت را افزایش داده است.
آینه (Mirror) در گمرک جهانی با کد تعرفه (HS Code) به شماره 7009 شناخته می شود.
لازم به ذکر است که همه ی محصولات را به طور دقیق و جزئی نمی توان بررسی کرد و به همین علت گروهی از کالا ها را که مرتبط به کالای مورد نظر شما است، تحلیل و بررسی میکنیم تا استعداد های بازار محصول منتخب را در مناطق مختلف دنیا بشناسیم.
تمام گزارشات زیر براساس آنچه تا پایان سال 2018 میلادی در گمرکات اظهار و ثبت شده، درج شده است.
تلاش بر این است که با مطالعه این گزارشات فضای تجاری محصول مدنظرتان را بهتر بشناسید و با آگاهی بیشتر اسباب نتیجه گیری قوی تر را برای تجارت خود فراهم آورید.
آمار صادرات آینه:
آمار واردات آینه:
بیشترین ظرفیت و پتانسیل صادراتی برای صادرات این محصول از جمهوری اسلامی ایران را کشورهای افغانستان، چین و ترکمنستان دارا هستند.
جمهوری اسلامی ایران نزدیکترین ارتباط صادراتی را با ارمنستان دارد. بازار انگلیس بیشترین ظرفیت تقاضا را برای کالای ذکر شده دارد.
چین بیشترین تفاوت بین پتانسیل صادرات و صادرات واقعی را از نظر ارزش نشان می دهد، ظرفیت باقیمانده صادرات به ارزش 1٫2 میلیون دلار است.