صادرات چمدان مسافرتی:
در این بحث می خواهم درباره انتخاب محصول صادراتی با شما صحبت کنم. باید تنوع محصول ایجاد کنیم و شما را با فرصت ها آشنا کنیم تا بتوانید تصمیم خود را برای انتخاب محصول بهتر بگیرید و وارد کار آن شوید.
جدابیت این محصول این است که اکثر کشورهای دنیا حجم کمی از آن را وارد می کنند و تقریبا پراکنده است. اگر در زمینه این محصول کار کنید، می بینید که کشورهای مختلف دنیا به شما تقاضا می دهند. بعضی از محصولات واردکننده ها و متقاضی های خاصی دارند، اما کیف چمدانی در اکثر دنیا مصرف کننده دارد.
اکثر کشورها را که نگاه کنید حجمی از آن را می خریند و تقاضای آن را دارند. خیلی پراکنده و زیاد هستند. اگرچه فرانسه و آلمان و بعضی از کشورهای اروپایی، حجم خیلی زیادی را وارد می کنند. مثلا 100-200 میلیون دلار را این کشورها وارد می کنند.
بعد ژاپن است که با رقم چند صد میلیون دلاری و آمریکا هم بعد از آن به عنوان بزرگ ترین ها در این بازار وجود دارند. کشورهای آسیای شرقی هستند که آن ها هم خریدارهای خوبی هستند چون مسافرت های توریستی زیادی دارند. فرصت های خیلی خوبی در این بازارها وجود دارد.
عرضه محصول:
اما ما ذهن خود را درگیر این کار نمی کنیم. ما محصول خود را عرضه می کنیم و فرصت ها را فراهم میکنیم. کار عکاسی دارد، هزینه تولید آن پایین است، کارگر ارزان قیمت داریمو مزیت رقابتی داریم. متریال آن هم اکثرا داخلی است و اگر لازم باشد مشکلی برای ورود آن نداریم. اگر وارد این محصول شویم، خیلی راحت با مزیت رقابت در قیمت می توانیم به بازار خوبی در دنیا برسیم.
هدف این نیست که ارزان ترین و بی کیفیت ترین کالا را تولید کنیم. حرف ما این است کالایی را در بازار جهانی عرضه کنیم که به نسبت کیفیت، قیمت مناسبی هم داشته باشیم. پس ما می توانیم از این مزیت استفاده کنیم و بهره کافی ببریم تا بتوانیم خروجی های بهتری بگیریم.
امیدوارم دوستانی که می خواهند در این زمینه کار کنند و ممکن است تولیدی، تأمین کننده و امثال این ها را زیاد بشناسند (چون افراد زیادی در این زمینه فعالیت می کنند)، استفاده کنند و وارد این عرصه شوند و مشتری های خود را پیدا کنند.
جنس ارزان قیمت و گران قیمت:
در انتها دو نکته را بگویم. من بررسی کرده ام. ایتالیا به عنوان بزرگ ترین صادرکننده و ویتنام هم به عنوان یکی از صادرکننده ها در این بازار فعالیت می کنند.
وقتی از کشوری بین ایتالیا و ویتنام صحبت می کنیم متوجه می شویم که دنیا جنس ارزان قیمت و گران قیمت را می خواهد. به همین دلیل است که ایتالیا با جنس گران قیمت خود در بازار جهانی و ویتنام با جنس ارزان قیمت خود در بازار داخلی فعالیت دارند.
نگران نباشید ما هم می توانیم در بازار جهانی کار کنیم و مشتری خود را پیدا کنیم. به شرط آنکه تلاش کنیم و در این بازار حضور داشته باشیم.