اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

محصولات کشاورزی

صادرات محصولات کشاورزی به چین:
جمهوری خلق چین با جمعیت تقریبی 1.3 میلیارد نفر پرجمعیت‌ترین کشور جهان می‌باشد. این کشور در دو دهه ی اخیر توانسته است در بین ابرقدرت‌های جهانی قرار بگیرد.

کشور چین توانسته است تا محصولات خود را به تمام نقاط دنیا صادر کند. با توجه به حجم زیاد تولیدات، چین ناچار است تا بسیاری از مواد خام را از سایر کشورهای جهان خریداری کند.

یکی از این مواد، محصولات کشاورزی می‌باشد. کشور ما ایران، با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص خود، از ظرفیت‌های بالایی به منظور تولید انواع محصولات کشاورزی برخوردار می‌باشد. در نتیجه صادرات محصولات کشاورزی به چین می تواند سود زیادی به همراه داشته باشد.

پیش از اقدام به صادرات محصولات کشاورزی به چین، باید در ابتدا فضای اقتصادی این کشور را به خوبی بشناسید تا بتوانید به درستی در انتخاب نوع محصولات کشاورزی و چگونگی صادرات محصولات کشاورزی به چین تصمیم بگیرید.

در سال‌های اخیر مبادلات کشورمان ایران با سایر کشور‌ها در زمینه صادرات میوه و تره بار افزایش یافته است که از این میان می‌توان به صادرات میوه و تره بار به قطر و همچنین صادرات تره بار به روسیه اشاره کرد.

نکات کلیدی در صادرات محصولات کشاورزی به چین:

بازاریابی

بازاریابی:
بدون شک صادرات زمانی محقق می شود که در کشور مقصد (چین)، برای محصولاتی که از کشور مبدأ (ایران) صادر می‌شود مشتری وجود داشته باشد.

در غیر این صورت صادرات انجام نخواهد گرفت. به منظور جذب مشتری و بررسی وضعیت بازار، در ابتدا باید عملیات بازاریابی به صورت دقیق انجام پذیرد. در بازاریابی محصولات کشاورزی در چین باید به مستندات و آمارهای سنوات گذشته به خوبی دقت کرد و نکات مهم موجود در آن را کشف و مورد بررسی قرار داد.

شریک تجاری

شریک تجاری:
معمولاً تاجران و بازرگانان به جهت سهولت و افزایش سرعت انجام شدن مراحل و کسب اطلاعات دقیق از فعل و انفعالات بازار، با بازرگانان و تجار ساکن در کشور مقصد اقدام به همکاری و مشارکت می‌کنند.

توجه به نیازهای بازار مقصد: معمولاً رفتار مصرف‌کنندگان در کشورهای متفاوت دارای تفاوت می‌باشد. برخی از مشتریان نسبت به کیفیت واکنش نشان می‌دهند و برخی دیگر نسبت به کیفیت محصولات. توجه به این نکته می‌تواند در قیمت‌گذاری و تعیین حاشیه سود بسیار مؤثر باشد.

 استانداردهای جهانی

توجه به استانداردهای جهانی:
با توجه به افزایش سطح رقابت در بازارهای بین المللی، محصولاتی که برای صادرات انتخاب می‌شوند باید مطابق با استانداردهای روز انتخاب و بسته‌بندی شوند. علاوه بر این، شرایط نگهداری محصولات کشاورزی، خصوصاً انواع میوه، پیش از صدور باید به گونه‌ای باشد که کیفیت محصولات بدون تغییر باقی بماند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>