صادرات ماهی قزل آلا:
در کنار توسعه صادرات غیرنفتی، کاهش واردات از اروپا و ارتقای تراز تجاری ایران نمایانگر تحقق و عملیاتی شدن بخش مهمی از اهداف اقتصاد مقاومتی است.
دریا از ظرفیت های بالقوه اقتصادی بوده و تکیه براین پتانسیل طبیعی، نقش بسزایی در کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی دارد. برای غذای آینده بشر باید نگاه ما به دریاها و اقیانوسها باشد و از ظرفیتهای آن برای تامین غذای کشور در آینده استفاده کنیم که این امر شامل همه آبزیان میشود.
وجود 3 هزار و 300 کیلومتر نواحی ساحلی در شمال و جنوب کشورمان فرصت مناسبی برای فعالیتهای صیادی در کشور فراهم کرده که با استفاده حداکثری از امکانات و توانمندیهای خدادادی کشورمان میتوانیم گامی در راستای امنیت غذایی، ایجاد اشتغال و صادرات پایدار برداریم.
ماهی قزل آلا (Trout) در گمرک جهانی با کد تعرفه (HS Code) به شماره 030314 شناخته میشود.
لازم به ذکر است که همه ی محصولات را به طور دقیق و جزئی نمیتوان بررسی کرد و به همین علت گروهی از کالاها را که مرتبط به کالای مورد نظر شما است، تحلیل و بررسی میکنیم تا استعدادهای بازار محصول منتخب را در مناطق مختلف دنیا بشناسیم.
تمام گزارشات زیر براساس آنچه تا پایان سال 2018 میلادی در گمرکات اظهار و ثبت شده، درج شده است.
تلاش بر این است که با مطالعه این گزارشات فضای تجاری محصول مدنظرتان را بهتر بشناسید و با آگاهی بیشتر اسباب نتیجه گیری قویتر را برای تجارت خود فراهم آورید.
آمار صادرات ماهی قزل آلا:
آمار واردات ماهی قزل آلا:
پتانسیل صادراتی:
بیشترین ظرفیت و پتانسیل صادراتی برای صادرات این محصول از جمهوری اسلامی ایران را کشورهای چین، تایلند و روسیه دارا هستند.
جمهوری اسلامی ایران نزدیکترین ارتباط صادراتی را با آذربایجان دارد. بازار ژاپن بیشترین ظرفیت تقاضا را برای کالای ذکر شده دارد.
چین بیشترین تفاوت بین پتانسیل صادرات و صادرات واقعی را از نظر ارزش نشان میدهد، ظرفیت باقیمانده صادرات به ارزش 155٫1 هزار دلار است.