هدف اصلی در الزام نصب سینی زیر کابین تامین ایمنی و جلوگیری از سقوط مسافر نجات یافته از کابین به داخل چاه است، چرا که در عملیات نجات دستی احتمال هم سطح نبودن کابین و طبقه ( به دلیل تعجیل در عملیات نجات و عدم توجه به شاخص طبقات در موتورخانه) بسیار است.
دومین کاربرد این سینی و پخ انتهای آن ایجاد ایمنی برای سرویس کاری است که با درب طبقه باز ( و با استفاده از جامپر) نسبت به احضار کابین اقدام می کند تا قبل از کابین، پخ این سینی سرویس کار را به عقب هدایت نماید و به این ترتیب از گیوتین شدن سرویس کار توسط کابین جلوگیری می شود.