مهندس حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان به همراه احمد جمشیدی مدیرکل دفتر برنامه و بودجه و مدیرکل و معاونان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کردستان از فعالیت های راهداری انجام شده در محور سنندج- مریوان و راهدارخانه در حال ساخت گردنه تیتور در کیلومتر 22 این محور بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، راهدارخانه تیتور با زیربنای 410 متر مربع در 2 طبقه در حال ساخت است که در حال حاضر 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل این پروژه به 30 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد. این راهدارخانه با توجه به استقرار ماشین آلات راهسازی، برف گیر بودن منطقه و همچنین با توجه به این که از محورهای ترانزیتی استان به مرز باشماق به شمار می رود، از اهمیت زیادی برخوردار است.
بر اساس این گزارش، مهندس حسن نیا همچنین از فعالیت های انجام شده به منظور ایمن سازی 10 نقطه پر حادثه محور سنندج- مریوان از جمله عملیات خاک برداری و تعریض یک دستگاه پل در راستای افزایش دید و اجرای لاین کاهش و افزایش سرعت، انجام عملیات زیرسازی و آسفالت در مسیر سه راهی تودار، عملیات خاک برداری، تعمیر و نصب دیوار پیش ساخته، تعریض 2 دستگاه آبرو و انجام عملیات زیرسازی و اساس و آسفالت مسیر نقطه پر حادثه پیچون، تعریض یک دستگاه آبرو و اجرای عملیات تعریض قوس بعد از روستای نگل و همچنین انجام عملیات خاک برداری در کیلومتر 55 محور سنندج- مریوان بازدید کرد.
بازدید از تهیه و نصب جداول پیش ساخته قابل عبور برای ایمن سازی تردد وسایل نقلیه در نقطه پر حادثه لنگریز، ایمن سازی تقاطع و ساخت لاین کاهش و افزایش سرعت در سه راهی نزمار، انجام عملیات خاک برداری برای ایمن سازی تردد و افزایش دید در قوس قبل و بعد از پل نگل، انجام عملیات خاک برداری برای ارتقای قوس های صوفیان، ساخت 12 هزار متر مکعب دیوار گابیون در محدوده رانش روستای خانقاه رزاب و بازدید از محورهای سنندج- کامیاران و سروآباد- کامیاران از دیگر موارد مورد بررسی وی و هیات همراه بود.
این گزارش حاکی است، رییس سازمان همچنین در این سفر ضمن بازدید از پایانه مرزی باشماق شهرستان مریوان، در گفت و گو و دیدار صمیمانه با رانندگان بخش ترانزیت در جریان مشکلات این پایانه مرزی قرار گرفت.
وی در جلسه ای با حضور مدیر پایانه مرزی باشماق، و مدیر گمرک این مرز به بررسی مواردی همچون مناقصات پروژه ها، توسعه پایانه مرزی باشماق در قالب محوطه سازی، محدوده ترانشیب منت و جاده دسترسی پرداخت.
در این جلسه مواردی هم جهت طرح توسعه سایت پایانه مرزی مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.
لازم به ذکر است، مرز باشماق از لحاظ ترانزیت ورودی، پنجمین مرز و از نظر ترانزیت خروجی، دومین مرز کشور است.
همچنین 10 درصد ترانزیت ورودی و هشت درصد صادرات کشورمان از طریق مرز باشماق انجام می شود و مسیر ترانزیت بندر شهید رجایی (بندرعباس) به مرز باشماق دومین مسیر پر تردد کشور است.