اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مجری طرح های زیربنایی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در استان اصفهان گفت: آزادراه کنارگذر شرق اصفهان در حال حاضر با هزینه حدود 8000 میلیارد ریالی آماده بهره برداری است که می تواند سالانه 740 میلیون لیتر کاهش مصرف سوخت و 250 نفر کاهش تلفات جاده ای را در کنار دیگر مزایا به همراه داشته باشد.

علیرضا صلواتی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: کنارگذر شرقی اصفهان بخش مرکزی و در واقع قلب کریدور شمال به جنوب است که تبریز را به بوشهر و خزر را به خلیج فارس متصل می کند. این پروژه با هزینه ای حدود 8000 میلیارد ریال که 30 درصد آن را دولت و 70 درصد را سرمایه گذار یعنی صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت کرد آماده بهره برداری و افتتاح است و هم اکنون ارزشی بالغ بر 1300 میلیارد تومان دارد.

مجری طرح های زیربنایی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در استان اصفهان درباره مشخصات فنی پروژه اضافه کرد: آزادراه کنارگذر شرق اصفهان طولی حدود 63 کیلومتر دارد و شامل پنج تقاطع اصلی غیرهمسطح و پل های بزرگ فولادی است و از این جهت جزو آزادراه هایی در کشور است که با تکنولوژی روز دنیا ساخته شده است.

وی با اشاره به این که آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان 80 دقیقه زمان سفر استان های شمالی را به جنوب کشور کوتاه تر می کند، گفت: کاهش 50 کیلومتری مسیر استان های شمالی به بخش جنوبی اصفهان، کاهش 35 کیلومتری مسیر اتصال شمال به جنوب اصفهان، کاهش مصرف سوخت سالیانه 740 میلیون لیتر، کاهش تلفات جاده ای، کاهش 250 نفری تلفات جاده ای در هر سال، کاهش آلاینده های محیطی طی دوره 20 ساله معادل دو میلیون تن دی اکسید کربن و غیره جزو مزایای راه اندازی و بهره برداری از آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان است.

صلواتی ادامه داد: مطالعات اولیه و طراحی این آزادراه در سال 1355 انجام شد و در سال 1365 تملک اراضی و آزاد سازی آنها برای اجرای پروژه در دستور کار قرار گرفته و انجام شد اما با وجود آغاز شدن عملیات اجرایی ساخت این آزادراه در سال 1382 و اجرای این پروژه تا دو سال پس از آن، شاهد توقف آن تا سال 1395 بودیم اما مجددا در سال 1395 عملیات اجرایی این پروژه آغاز شد و هم اکنون آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان که بیش از 45 درصد آن در سال گذشته تکمیل شده، آماده بهره برداری است.

مجری طرح های زیربنایی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در استان اصفهان با اشاره به بهره برداری آزمایشی از آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان طی هفته های آتی اظهار کرد: در این آزادراه گیشه دریافت عوارض نداریم و عوارض این آزادراه به صورت الکترونیکی دریافت می شود و امیدواریم شهروندان نهایت همکاری را در راستای پرداخت الکترونیکی آن داشته باشند تا الکترونیکی شدن آزادراه ها همچنان ادامه داشته باشد.

صلواتی با بیان این که 100 درصد بازگشت سرمایه آزادراه از طریق عوارض طی 10 سال جبران خواهد شد، گفت: مبلغی که برای عوارض این آزادراه در نظر گرفته شده نه تنها باید متناسب با نرخ روز باشد بلکه باید به گونه ای تعیین و تصویب شود که بازگشت سرمایه را برای سرمایه گذار در پی داشته باشد، اما به نظر می رسد عوارضی کمتر از 10 هزار تومان برای این آزادراه در نظر گرفته شود که البته باید منتظر تدبیر و ابلاغ آن پس از بهره برداری باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>