اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ثبت شرکت سهامی خاص

شرکت ها و سازمان های سهامی خاص از متداول ترین شرکت هایی می باشند که از طریق اشخاص گوناگون و در مباحث مختلف بازرگانی ثبت می شوند. عده زیادی از اشخاص گوناگون، متقاضی داشتن اداره حقوقی این قسم شرکت ها هستند. مقدور بودن ثبت این شرکت ها در همه ی موضوع ها، معلوم بودن اختیارات هر یک از اعضای شراکت و داشتن یک قالب قانونی متمایز از دلایل اشتیاق افراد به این نوع شرکت ها است.

چگونگی ایجاد شرکت سهامی خاص

1-در اولین گام، لازم است که گروهی از افراد، یک شراکت را تشکیل دهند و یک عهد نامه تحت عنوان عهد نامه اولیه را به امضا برسانند. علاوه بر آن، ضروری است که قوانینی برای شرکت آماده شده و تمامی اعضا شراکت یا همان سهم دار، آن را امضا کنند.

2-مطابق قانون، حداقل وجه لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص، یک صد هزار تومان عنوان شده است که این مقدار تا هر اندازه که اعضای شراکت در نظر بگیرند افزایش می یابد. ضروری است هر یک از اعضای شراکت مقدار واضحی از سرمایه تقبل شده را به شکل نقدی یا غیر نقدی بر عهده بگیرند. مقدار تقبل شده نقدی باید به حساب شرکت واریز شود و حداقل مقدار آن 35 درصد از تمام سرمایه عهد شده باشد. پس از آن، مقداری از سرمایه عهد شده اعضای شراکت که به شکل غیر نقدی است تقویم می شود، یعنی اعتبار گذاری شده و برابر با آن به اعضا شراکت سهم تعلق خواهد گرفت.

تقویم کردن به وسیله بازرسان دادگستری اعمال می شود. دریافت سهام مشروط به پرداخت وجه عهده شده به شرکت توسط سهم دار است که به صورت سرمایه نقدی یا غیر نقدی به شرکت واگذار می شود و مالیه شرکت به شمار می رود. اعتبار سهام به صورت ریالی است و با سود و زیان شرکت نوسان می کند، بنابراین جا به جایی سهام با مجوز انجمن عمومی بنیان گزاران اتفاق می افتد.


3-بعد از معین و واریز کردن سرمایه، لازم است که اسناد مورد نیاز آماده شوند. نخستین و اساسی ترین مدرک لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص، آیین نامه است که اساس و محور حقیقی شرکت می باشد. در آیین نامه، اختیارات همه اعضای شراکت یا سهام داران، مقدار سهام، چگونگی قسط بندی سود یا زیان، مسئولیت ها توضیح داده می شود. تمامی موارد ذکر شده باید مورد تایید همه سهام داران باشد که این امر با امضا کردن آیین نامه توسط سهام داران میسر می شود.

تدوین و ارائه اظهارنامه

  • اظهارنامه مدرک لازم برای ثبت شرکت است که تعهد سهام داران و تاییدیه بانکی شامل پرداخت نقدی 35 درصد از سرمایه را شامل می شود. درحالتی که سهام ویژه یا خاصی وجود داشته باشد، ضروری است که در اظهارنامه ذکر شود. اظهارنامه باید به امضای تمامی اعضای شراکت برسد.
  • در مرحله بعدی، اعضای شراکت باید درخواست کتبی برای ثبت شرکت آماده کنند. این موضوع در انجمن عمومی اعضا عرضه و مورد تایید قرار می گیرد.

اجرای جلسات

  • برگزار کردن جلسات انجمن عمومی اعضا، گام بعدی ثبت شرکت است که در قانون اجباری برای آن وارد نشده است. بنابراین تمام سهام داران به صورت مستقل بعضی موضوعات را توافق و مدارک را امضا می کنند. برگزاری جلسات از این حیث مهم است که باید اشخاصی برای هیئت مدیره و دو نفر تحت عنوان بازرس مشخص شوند. بازرس اصلی و بازرس علی البدل. علاوه بر این، افرادی که حق امضا و همه شرایط خاص مشخص شده در اظهارنامه را دارند، ضروری است که در جلسه تعیین شوند. هیئت مدیره انتخاب شده باید از اعضای سهام داران بوده و افراد غیره به عنوان مدیر تعیین نخواهند شد، مگر با پرداخت حداقل وجه پیش بینی شده در آیین نامه تحت عنوان حداقل سهام شرکت. دوره زمانی مدیریت برای شرکت های سهامی خاص، از زمانی که هیئت مدیره انتخاب می شوند، به مدت دو سال و برای بازرسان یک سال می باشد. این مدت درهر زمانی قابل تمدید یا قابل فسخ خواهد بود.
  • پذیرش مسئولیت ها و نقش های هر یک از اعضا باید به صورت عملی باشد. تعهد هر مسئولیتی توسط اعضا باید به صورت کتبی ارائه شود، درغیر این صورت آن ها باید در جلسه انجمن عمومی شرکت، موافقت خود را با سمت پیشنهاد شده نشان دهند.
  • گام بعدی، برگزار کردن جلسات توسط هیئت مدیره با هدف مشخص کردن نقش ها و وظایف است. طی این جلسات، لازم است تمامی اعضا اشخاصی را از میان خود برای مدیر عامل، رییس هیئت مدیره، دبیر و منشی انتخاب کنند.

نام گذاری شرکت

نام گذاری با آماده کردن فرم انتصاب نام از طریق سازمان ثبت شرکت ها به انجام می رسد. در فرم ذکر شده، پنج نام پیشنهاد شده از سوی اعضای شرکت اعلام می شود تا مورد بازبینی و مطالعه قرار گیرد. هر نام ارائه شده باید مطابق مقررات تجاری ایران باشد؛ یعنی واجد معنی فارسی، هماهنگ با فرهنگ و رفتار همگانی و ایرانی و فاقد هر گونه کپی برداری باشد. علاوه بر این، ضروری است که عبارت " سهامی خاص " در ابتدا یا انتهای نام شرکت ثبت شده باشد.

مدارک و اسناد لازم جهت اتمام فرآیند ثبت شرکت:

  • اخذ جواز از اداره ها و بخش های مربوطه در صورت لزوم
  • تدوین و تنظیم اسناد برای فرستادن آن ها به سازمان ثبت شرکت ها.
  • دو نسخه از اظهارنامه
  • دو نسخه از آیین نامه
  • دو نسخه صورت جلسه انجمن عمومی اعضا که به امضای تمامی سهام داران رسیده باشد.
  • دو نسخه از صورت جلسه هیئت مدیره که همه مدیرهای منتخب آن را امضا کرده باشند.
  • فتوکپی شناسنامه و کارت ملی
  • آخرین روزنامه قانونی و اعلامیه احداث شرکت، درصورتی که بعضی از اعضای شرکت حقوقی باشند به انضمام نامه نمایندگی.
  • کپی برابر اصل گذرنامه و مدرک اقامت، ویژه شریک های خارجی.
  • مدارک عدم سوء پیشینه همه اعضا شراکت و هیئت مدیره.
  • اخذ مجوز برای مباحث ویژه.
  • ارائه اقرار نامه تمامی اعضا اعم از مدیریت و بازرسان.
  • وکالت نامه وکیل.
  • ارائه تاییدیه بانکی برای پرداخت 35 درصد سرمایه به صورت نقدی.
  • واریز برگه هزینه ثبت شرکت.
  • تقاضا یا ثبت نام برای ثبت شرکت در پایگاه اینترنتی سازمان ثبت شرکت ها. دراین خصوص، لازم است که وکیل رسمی شرکت تقاضای ثبت شرکت را ارائه کرده و تمامی اسناد مربوطه را الحاق کند تا مورد بررسی و تحقیق قرار گیرند.
  • فرستادن اسناد ثبت شرکت به سازمان ثبت شرکت ها و طی کردن مرحله های قانونی و اخذ پیش نویس برای ثبت کردن شرکت در روزنامه رسمی.
  • اعلام کردن ثبت شرکت در روزنامه رسمی دادگستری و دیگر روزنامه رسمی.
  • وصول اسناد و مدارک رسمی با ایجاد پرونده دارایی و اخذ کد اقتصادی.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>