صادرات عسل:
عسل به عنوان یک محصول غذایی سالم و پر کالری در نزد مصرف کننده مورد استقبال قرار گرفته است. با توجه به حجم تجارت جهانی در زمینه عسل که بیش از 2 میلیارد دلار است ایران با 75 هزار تن تولید چهارمین تولید کننده عسل در جهان است. بازار عسل دارای رقبا متعددی است که اکثر بازیگران این صنعت روی یک نوع طیف تا 3 نوع آن متمرکز هستند.
پیشرفت های کشور نیوزلند در سال های گذشته آنها را به مهم ترین بازیگر بازار عسل جهانی تبدیل کرده است حجم صادرات عسل نیوزلند با توجه به تاییدیه اروپا در مورد HMF به میزان 22 ٪ رشد داشته است.
عسل دارای تنوع گسترده ای است اما شاخص ترین آنها مرکبات، چهل گیاه وگون است.که سهم عمده صادرات محصولات ایران شامل این موارد است البته تقاضا کلزا نیز در امریکا رو به فزونی است.
سهم صادرات عسل با کد تعرفه 0409000 در بازار جهانی بیش از دو میلیارد دلار است. که بزرگ ترین کشورهای صادر کننده آن چین نیوزلند آرژانتین هستند. رشد صادرات عسل در 5 سال اخیر بیش از 3 درصد رشد را نشان می دهد.
بازاریابی عسل صادراتی بر روی جامعه هدفی متشکل از مال های کشورهای اروپایی در سراسر جهان متمرکز شده است.
بسیاری از شرکت های تولیدی در سراسر جهان استراتژی بازاریابی خود را بر روی بازاریابی دیجیتال متمرکز کرده اند.
هر ساله فروش انلاین نسبت به فروش سنتی 15 درصد رشد را نشان می دهد.این رقم نشان میدهد بسیاری از صاحبان کسب و کار ها به فکر استفاده از ظرفیت های بازاریابی دیجیتالی هستند.