صادرات آلو:
آلو Plums، یک میوه تک هسته ای که از لحاظ رنگ، شکل و اندازه دارای گونه های متفاوتی است. آلو ارزش تغذیه ای فراوانی دارد. این میوه را هم به صورت خام می توان خورد و هم درون انواع خوراک از آن استفاده کرد.
بزرگ ترین تولید کنندگان آلو در سطح جهان به ترتیب 6.8 میلیون تن در چین , 434 هزار تن رومانی و 423 هزار تن ایالات متحده است. صادرات آلوچه به عنوان بخش مهمی از این محصول در دسترس بازار قرار میگیرد.
مرغوب ترین نوع آلو صادراتی ویکتوریا و اوپال است که در بازار های جهانی به خصوص اروپا مورد توجه قرار می گیرد.
آلو دارای تنوع مناسبی است اما در بازار 10 نوع ان بیشترین تقاضا را به خود اختصاص داده اند. سهم صادرات آلو با کد تعرفه 08094000 در بازار های جهانی مجموعا بیش از 830 میلیون دلار است. بزرگ ترین کشورهای صادر کننده آن به ترتیب شیلی اسپانیا و افریقا جنوبی هستند.
رشد صادرات آلو نسبت به سال 2016 برابر با 1 درصد افزایش داشته است..تولید کنندگان این محصول با به کارگیری اصول بازاریابی و بسته بندی توانسته اند به بازار های بین المللی محصولات خود را صادر کنند.
بازاریابی آلو صادراتی بر روی جامعه هدفی متشکل از خرده فروشی های کوچک و فروشگاه های زنجیره ای کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه در سراسر جهان متمرکز شده است.
بسیاری از شرکت های تولیدی در سراسر جهان استراتژی بازاریابی خود را بر روی بازاریابی دیجیتال متمرکز کرده اند. هر ساله فروش انلاین نسبت به فروش سنتی 15 درصد رشد را نشان می دهد.این رقم نشان میدهد بسیاری از صاحبان کسب و کار ها به فکر استفاده از ظرفیت های بازاریابی دیجیتالی هستند.