صادرات پاستا:
پاستا یا خمیراکPasta به معنی خمیر، یک اصطلاح عمومی برای گونه های مختلف ایتالیایی رشته فرنگی (نودل) Noodles، درست شده از خمیر آرد، آب یا تخم مرغ است. پاستا حدوداً به 350 شکل مختلف موجود است. پاستا تقریبا 70 نوع اصلی دارد که معروفترین آنها ماکارونی اسپاگتی لازانیا و پنه هستند.
بستگی به مواد به کاربرده شده در پاستا می توانند در کد تعرفه و نام های مختلف قرار بگیرند. افزودنی های مورد استفاده شامل نیاسین ویتامین B3، ریبوفلاوین ویتامین B2، فولات، تیامین ویتامین B1 و آهن استفاده میشود.
سهم صادرات پاستا با کد تعرفه 1902 در بازار جهانی بیش از 9.6 میلیارد دلار است. که بزرگ ترین کشورهای صادرکننده آن ایتالیا، چین، کره جنوبی و ترکیه هستند. رشد صادرات پاستا در 4 سال اخیر بیش از 11 درصد رشد را نشان می دهد.
تولید کنندگان این محصول با به کارگیری اصول بازاریابی و بسته بندی و استفاده از تکنولوژی روز توانسته اند به بازار های بین المللی محصولات خود را صادر کنند.
بازاریابی پاستا صادراتی بر روی جامعه هدفی متشکل از خرده فروشی های کوچک و فروشگاه های زنجیرهای کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه در سراسر جهان متمرکز شده است.
بسیاری از شرکت های تولیدی در سراسر جهان استراتژی بازاریابی خود را بر روی بازاریابی دیجیتال متمرکز کرده اند. هر ساله فروش انلاین نسبت به فروش سنتی 15 درصد رشد را نشان می دهد.این رقم نشان میدهد بسیاری از صاحبان کسب و کار ها به فکر استفاده از ظرفیت های بازاریابی دیجیتالی هستند.