صادرات الکترود:
الکترود Electrode ماده ای رسانا است که از یک سو به بخش فلزی (مانند سیم مسی) و از سوی دیگر به بخش غیرفلزی (نیمه رسانا، الکترولیت یا خلأ) در یک مدار الکتریکی متصل می شود و بین آن ها ارتباط برقرار می کند.
الکترود برای سلول های سوختی برای مقاصد پزشکی جوشکاری قوس الکتریکی روش های الکتروشیمیایی الکترولیز و ابه کاری مورد استفاده قرار می گیرد. الکترود ها به صورت کربنی و گرافیتی تولید می شوند که الکترود گرافیتی برای تولید فولاد، خودروسازی و لوازم خانگی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
الکترودهای گرافیتی بخش خیلی بزرگی از هزینه های تولید فولاد را تشکیل نمی دهند، اما این کالا در تولید فولاد بسیار ضروری و بدون جایگزین است. کیفیت الکترود عمدتا توسط مواد اولیه مورد مصرف و روش ساخت تایین می شود.
به هنگام خرید الکترود، خواص و مواردی نظیر وزن مخصوص، تخلل، ضریب انبساط حرارتی، مقاومت الکتریکی، استحکام کششی و خمشی، مدول الاستیسیته و مقاومت در برابر شوک حرارنی را باید در نظر گرفت.
بزرگ ترین کشورهای صادرکننده آن چین، هند، اسپانیا و ژاپن هستند. رشد صادرات الکترود در 3 سال اخیر بیش از 310 درصد رشد را نشان می دهد. تولید کنندگان این محصول با به کارگیری اصول بازاریابی و بستهبندی توانسته اند به بازار های بین المللی محصولات خود را صادر کنند.
بازاریابی الکترود صادراتی بر روی جامعه هدفی متشکل از خرده فروشی های کوچک و فروشگاه های زنجیرهای کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه در سراسر جهان متمرکز شده است. بسیاری از شرکتهای تولیدی در سراسر جهان استراتژی بازاریابی خود را بر روی بازاریابی دیجیتال متمرکز کرده اند.
هر ساله فروش انلاین نسبت به فروش سنتی 15 درصد رشد را نشان می دهد.این رقم نشان می دهد بسیاری از صاحبان کسب و کار ها به فکر استفاده از ظرفیت های بازاریابی دیجیتالی هستند.