صادرات گریپ فروت بلاش:
صادرات گریپ فروت بلاش با کد تعرفه 08054000 در بازار جهانی بیش از 900 میلیون دلار است. که بزرگترین کشورهای صادرکننده آن چین، آفریقا جنوبی و هلند هستند. رشد صادرات بلاش در 5 سال اخیر بیش از 15 درصد رشد را نشان می دهد.تولید کنندگان این محصول با به کارگیری اصول بازاریابی و بستهبندی توانسته اند به بازار های بین المللی محصولات خود را صادر کنند.اگر شما هم به دنبال صادرات این محصول هستید این مقاله را تا پایان دنبال کنید.
گریپ فروت بلاش Red blush Grapefruit در سال 1931 در ایالت تکزاس آمریکا شناسائی شد. میوه ها به شکل 2-3 تائی روی درخت تشکیل می شود. رنگ میوه یکنواخت بوده و پره های میوه به خوبی زیر دندان له می شود.
درختان به خنک شدن هوا حساس هستند و در این شرایط شروع به ریزش میوه می نمایند. رقم رد بلاش در سال های 1343-1344وارد ایران شد و در ایستگاه تحقیقات مرکبات جیرفت کشت شد. زمان رسیدن آن اواسط یا اواخر بهمن می باشد. میزان تولید گریپ فروت در دنیا بالغ بر 5 میلیون تن است.
دارای میوه درشت، پوست صاف، رنگ گوشت قرمز ولی آثار قرمزی روی پوست آن دیده نمی شود. بسیار پرآب و از ارقام زودرس گریپ فروت است درکناراین رقم واریته های Rubystar , Rubyred نیز با امتیاز گوشت و پوست قرمز قرار دارند و درایران نیز درخوزستان وکرمان که استانهای مهم گریپ فروت پرور کشور ما هستند.
نتایج بسیار مطلوبی داده اند ولی متاسفانه به علت عدم علاقه مردم ایران به مصرف آن بسیاری از باغهای گریپ فروت احداث شده درچند سال اخیر درحال تبدیل به باغهای پرتقال و نارنگی است.
بازاریابی گریپ فروت بلاش صادراتی بر روی جامعه هدفی متشکل از خرده فروشی های کوچک و فروشگاههای زنجیره ای کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه در سراسر جهان متمرکز شده است.
بسیاری از شرکت های تولیدی در سراسر جهان استراتژی بازاریابی خود را بر روی بازاریابی دیجیتال متمرکز کرده اند. هر ساله فروش انلاین نسبت به فروش سنتی 15 درصد رشد را نشان می دهد.این رقم نشان میدهد بسیاری از صاحبان کسب و کار ها به فکر استفاده از ظرفیت های بازاریابی دیجیتالی هستند.