صادرات پرتقال:
پرتقال یکی از غنی ترین منابع ویتامین C می باشد. از پوست پرتغال به عنوان یک افزودنی به غذا نیز استفاده می شود و با توجه به تقاضای بالای این محصول صادرات پرتقال یکی از بهترین انتخاب ها برای تاجرین است.
زمان رسیدن پرتقال از آذر تا زمستان است. معروفترین گونه های این میوه شامل تامسون، لبنانی، خونی و والنسیا و دهها مورد دیگر است.
استان های پیشرو در تولید پرتقال در ایران استان های کرمان، فارس، مازندران و هرمزگان هستند.
بر اساس آمار سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد فائو، سالانه حدود 75 میلیون تن پرتقال در دنیا به عمل می آید که ایران با تولید حدود 2٫5 میلیون تن پرتقال، مقام هفتم را در بین کشورهای تولید کننده این محصول به خود اختصاص داده است.
یکی از پارامترهای مهم کیفی میوه پرتقال، رسیده بودن آن است. به همین دلیل پرتقال باید دارای رنگ طبیعی مربوط به رقم خود باشد. رنگ طبیعی پرتقال بسته به گونه یا رقم آن از زرد روشن تا نارنجی تیره می باشد.
میوه پرتقال باید سالم، تمیز، پاکیزه و بدون آفت زنده و کپک زدگی باشد. این میوه باید بدون آثار لهیدگی، ترک خوردگی و سوراخ شدگی و همچنین باید فاقد آثار سرمازدگی و یخ زدگی باشد. نباید در میوه پرتقال نشانههای خشکیدگی و پلاسیدگی قابل مشاهده باشد.
پرتقال (Oranges) در گمرک جهانی با کد تعرفه (HS Code) به شماره 080510 شناخته می شود. این کد شامل انواع پرتقال چه تازه چه خشک کرده می باشد.
لازم به ذکر است که همه ی محصولات را به طور دقیق و جزئی نمی توان بررسی کرد و به همین علت گروهی از کالا ها را که مرتبط به کالای مورد نظر شما است، تحلیل و بررسی میکنیم تا استعداد های بازار محصول منتخب را در مناطق مختلف دنیا بشناسیم.
آمار صادرات پرتقال:
آمار واردات پرتقال:
بیشترین ظرفیت و پتانسیل صادراتی برای صادرات این محصول از جمهوری اسلامی ایران را کشورهای عراق، چین و روسیه دارا هستند.
جمهوری اسلامی ایران نزدیکترین ارتباط صادراتی را با ارمنستان دارد. بازار هلند بیشترین ظرفیت تقاضا را برای کالای ذکر شده دارد.
چین بیشترین تفاوت بین پتانسیل صادرات و صادرات واقعی را از نظر ارزش نشان می دهد، ظرفیت باقیمانده صادرات به ارزش 2٫2 میلیون دلار است.