صادرات جوراب:
در امر صادرات جوراب، کشور های زیادی به صورت حرفه ای مشغول به فعالیت هستند. عراق، افغانستان، ترکمنستان و آذربایجان 4 کشوری هستند که بیشترین صادرات جوراب زنانه از ایران دارند. پیدایش نخستین جورابها برمی گردد به یونان باستان.
مردان کارگر و برده ها در یونان و مصر باستان جوراب های بلند می پوشیدند و زنان رومی در خانه های خود نوعی جوراب ساق کوتاه به پا می کردند.
صنعت جوراب طیف گسترده ای از محصولات را شامل می شود:
در این میان، جوراب زنانه با 8 درصد رشد بیشتر، در این صنعت غالب است.
صادرات جوراب:
آمریکا، چین، ترکیه و کشورهای اتحادیه اروپا هم بزرگ ترین تولیدکنندگان و هم بزرگ ترین مصرف کنندگان آن به شمار می روند.
نیمی از جوراب تولیدی جهان در کشورهای آمریکای شمالی و اروپا مصرف می شود. ترکیه بیش از 45درصد از این بازار را در اختیار دارد و 35درصد هم به چین تعلق گرفته است.
چین به لطف قیمت اقتصادی در عرضه جوراب های نخی 79درصد از بازار اروپا را تأمین می کند و به نوعی قدرت این بازار به شمار می رود. کره جنوبی، هندوراس، پاکستان و مکزیک نیز دیگر تولید کنندگان عمده تجارت جهانی جوراب هستند.
پاکستان یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان جوراب های پنبه ای است و بزرگ ترین صادرکننده این نوع جوراب به آمریکا محسوب می شود.
دلیل برتری چین و ترکیه در صادرات جوراب:
محصولاتشان دارای شاخصه های لازم برای صادرات می باشد. از شاخصه های مهم برای صادرات می توان به قیمت، کیفیت، گستردگی تولیدات و زیبایی یک کالای اشاره کرد.
جوراب ایران به کشورهای اسپانیا و نروژ صادر می شد، اما اکنون به خاطر تحریم ها، مسائل بانکی و مواردی از این دست صادرات جوراب دچار مشکلات متعدد شده و حتی پیش بینی می شود با توجه به این تحریم ها، ترکیه به دنبال ورود به بازار های هدف ایران باشد.
تولید جوراب در ایران:
طی تنوع کالایی که در ایران وجود دارد بخش تولید به دسته بندی های مختلفی تقسیم می شود.
البته امروز قصد نداریم دررابطه با دسته بندی های تولید جوراب صحبت کنیم.
یک تولید کننده خوب زمانی می تواند به کارآفرینی خود رونق دهد که تولید خود را افزایش دهد، پول های خیلی خوبی به دست آورد و فروش خیلی خوبی داشته باشد.
برای این که کارآفرین موفقی باشیم باید بیش تر از تولید محصول، به فکر فروش و صادرات آن باشیم تا بتوانیم روز به روز تولیدات خود را بیش تر کرده، به همین نحو کار خود را ادامه دهیم و درآمدهای خیلی خوبی از بازار کسب کنیم.
وضعیت فروش داخلی جوراب:
در زمینه فروش داخلی، ایران به دلیل این که زیاد از جوراب استفاده می کند یکی از بزرگ ترین مصرفکنندهها در خاور میانه به شمار می آید.
چنان چه افرادی که در این زمینه فعالیت دارند تبلیغات و برندسازی خوبی را برای این محصول انجام دهند، سهم قابل توجهی از بازار داخلی را به خود اختصاص داده و فروش های عالی را تجربه می کنند.
صادرات جوراب از ایران:
صادرات جوراب بحث داغی است و جزو حوزه هایی محسوب می شود که افراد فعال در آن می توانند پولهای خوبی به دست آورند.
دررابطه با کشورهای مقصد صادرات جوراب از ایران، عراق، افغانستان، ترکمنستان و آذربایجان جزء
بزرگ ترین کشورهایی هستند که عمده خرید های خود را از ایران انجام می دهند ولی نباید به این موضوع بسنده کرد و تنها این کشورها را مدنظر قرار داد.
بازار جهانی جوراب:
کشورهایی مثل کشورهای اتحادیه اروپا، آمریکا، چین و ترکیه از بزرگ ترین تولید کننده ها و مصرف کنندههای جوراب هستند که سهم قابل توجهی از بازار جهانی را به خود اختصاص داده اند.
حدود 45 درصد بازار جهانی جوراب را ترکیه در اختیار دارد و 35 درصد بازار نیز متعلق به چین است.
اما این دوکشور چگونه توانسته اند با فروش و صادرات محصولات خود، این مقدار از بازار جهانی را سهم خود کنند؟
به نظر شما مهم ترین دلایل برتری چین و ترکیه در صادرات جوراب چه بوده است که توانسته اند چنین فروش چشم گیری به دست آورند؟
از مهم ترین دلایل برتری آنان در بازار جهانی جوراب، برخورداری از شاخصه های صادرات بوده است.
بدین معنا که شاخصه هایی که در بحث جوراب برای مشتریان مهم بوده را داشته و بر اثر مزیت هایی که در تولیدات خود به وجود آوردند، موفق شده اند سهم قابل توجهی از بازار را از آن خود کنند.
شاخصه های صادرات جوراب:
از شاخصه های صادرات جوراب می توان به قیمت، کیفیت، گستردگی تولیدات و زیبایی تنوع کالاهای تولید شده، اشاره کرد.
هر کدام از این موارد اگر داخل ایران هم قابلیت انجام داشته باشند و تولید کنندگان بتوانند این شاخصه ها را در سطح کار خود ایجاد کنند و روند کار خود را طی این شاخصه ها جلو ببرند، ایران هم به آن درجه خواهد رسید که جزء بزرگ ترین صادرکنندگان جوراب در جهان باشد و پول های خیلی خوبی از این محصول به دست آورد.
سهم ایران از بازار جهانی جوراب:
در گذشته، به جز کشورهای عراق، افغانستان، ترکمنستان و آذربایجان، ایران به کشورهایی مثل اسپانیا و نروژ هم جوراب صادر کرده است.
متاسفانه به دلیل تحریم ها و مشکلات نقل و انتقالات بانکی، صادرات به این کشورها ادامه دار نبوده و متوقف شده است.
در حال حاضر با برندسازی هایی که انجام شده و می شود، ایران می تواند دوباره به آن مرحله برگردد و جوراب هایی که تولید می کند را به تمامی فعالان اقتصادی این حوزه معرفی کند.
شما هم از صادرکنندگان برتر جوراب باشید:
حوزه جوراب از حوزه هایی است که تولیدکنندگان می توانند سهم قابل توجهی از بازار داخلی و خارجی آن را نصیب خود کنند.
اما گرفتن سهم بالای بازار، فقط زمانی اتفاق می افتد که مشتریان بیش تری جذب شوند. جذب مشتری اتفاق نمی افتد مگر آن که روز به روز برندتان را توسعه دهید و تبلیغات خود را گسترده تر کنید تا مشتریانی که در داخل و خارج ایران هستند به راحتی بتوانند شما را پیدا کنند، محصولات تان را ببینند، کیفیت کارتان را مشاهده کنند، با شما ارتباط گیرند و طی صحبت ها و مکالماتی، درخواست محصول را از شما داشته باشند تا شما هم بتوانید در سطوح بالای صادراتی قرار گیرید، فروش های فوق العاده ای داشته باشید و سودآوری و ارزآوری خیلی خوبی برای کشور ارمغان آورید.
جوراب (Socks) در گمرک جهانی با کد تعرفه (HS Code) به شماره 6115 شناخته می شود.
لازم به ذکر است که همه ی محصولات را به طور دقیق و جزئی نمی توان بررسی کرد و به همین علت گروهی از کالا ها را که مرتبط به کالای مورد نظر شما است، تحلیل و بررسی میکنیم تا استعداد های بازار محصول منتخب را در مناطق مختلف دنیا بشناسیم.
تمام گزارشات زیر براساس آنچه تا پایان سال 2018 میلادی در گمرکات اظهار و ثبت شده، درج شده است.
تلاش بر این است که با مطالعه این گزارشات فضای تجاری محصول مدنظرتان را بهتر بشناسید و با آگاهی بیشتر اسباب نتیجه گیری قوی تر را برای تجارت خود فراهم آورید.
آمار صادرات جوراب:
آمار واردات جوراب:
پاسخ زینگ:
سلام.
برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.