صادرات چادر مسافرتی:
صادرات چادر مسافرتی نیز با توجه به علاقه روز افزون مردم و به خصوص جوانان به کمپینگ در طبیعت می تواند تجارت پر سودی باشد.
کمتر کسی پیدا می شود که سفر نرفته باشد و یا دست کم علاقه ای به سفر رفتن نداشته باشد. سفر به تنهایی حرکتی است از خانه و محل زندگی به یک جای دیگر. این جای دیگر هر جایی می تواند باشد. دور یا نزدیک فرقی نمی کند.
هدف گریز از روزمرگی و گذراندن مدتی به دور از کار و فعالیت همیشگی مان است. در عین حال این تجربه می تواند کم دردسر تر و لذت بخش تر شود. کافیست که کمی آینده نگری داشته باشیم و اسباب و وسایلی را در جهت راحتی آرامش خود فراهم بیاوریم. این وسایل رفاه و راحتی کم نیست و هرکدام بنا به دلیلی و برای رفع نیازی ساخته شده اند. از مهم ترین این وسایل چادر مسافرتی است.
چادر مسافرتی (Tent) در گمرک جهانی با کد تعرفه (HS Code) به شماره 6306 شناخته می شود.
آمار صادرات چادر مسافرتی:
آمار واردات چادر مسافرتی:
عمده صادرات چادر مسافرتی بازار جهانی در دست چین با 2,743,771 هزار دلار و 53 درصد است و بعد از آن کشورهای آلمان، بنگلادش، لهستان و هلند قرار دارند.
کشور ژاپن بهترین بازار رو به رشد به عنوان مقصد صادراتی چادر مسافرتی را داراست. کشورهای هلند، اسپانیا، آلمان، سوئیس و انگلیس نیز در رتبه های بعدی قرار دارند.
آمریکا 18 درصد از سهم واردات چادر مسافرتی را در جهان دارد. آلمان با 9 درصد و فرانسه با 6 درصد در رتبههای بعدی واردات این کالا قرار دارند.
کشورهای عراق، امارات، سوریه، افغانستان، قطر، کویت، عمان، ترکیه، هند، چین، عربستان و اردن در آسیا دارای بیشترین پتانسیل صادراتی چادر مسافرتی از ایران را دارند.
آذربایجان، تاجیکستان، ترکمنستان و روسیه در حوزه CIS و آلمان، ایتالیا، آمریکا و اسپانیا نیز ظرفیت بالایی برای صادرات چادر مسافرتی دارند.
کشورهای عراق، آذربایجان و ترکمنستان کشورهای اشباع شده برای صادرات چادر مسافرتی هستند و بیشتر از ظرفیتشان به آنها این محصول صادر شده است.
در مقابل کشورهای امارات، سوریه، افغانستان، قطر، کویت، آلمان، عمان و ترکیه دارای پتانسیل صادراتی بالا هستند.
بیشترین ظرفیت و پتانسیل صادراتی برای صادرات چادر مسافرتی با توجه به ظرفیت بازار و روابط تجاری آسان را کشورها امارات، سوریه و افغانستان دارا هستند.
ایران نزدیکترین ارتباط صادراتی را با ترکمنستان دارد. بازار آمریکا بیشترین ظرفیت تقاضا را برای کالای ذکر شده دارد.
امارات بیشترین تفاوت بین پتانسیل صادرات و صادرات واقعی را از نظر ارزش نشان می دهد، ظرفیت باقیمانده صادرات به ارزش 63٫8 هزار دلار است.