یکی از مهم ترین فاکتورها برای انتخاب شرکت بیمه مناسب، نحوه پرداخت خسارت، زمان رسیدگی به شکایت و رعایت انصاف در ارزیابی خسارت است. در بیمه ثالث، ما عملا با بیمه مقصر سروکار داریم، ولی در بیمه بدنه ماشین، بیمه عمر و حوادث و بیمه مسافرتی و… با بیمه نامه های خودمان سروکار داریم، این جا است که پرداخت به موقع و عادلانه اهمیت پیدا می کند؛ در اکثر موارد، ما اقدام به خرید بیمه می کنیم، تا در مواردی که به آن احتیاج داریم از ما به خوبی حمایت کند.
حال اگر شرکتِ بیمه، در موقع پرداخت خسارت، آن طور که انتظار داریم پرداخت نکند یا آن قدر روند پرداختش طولانی باشد که از گرفتن خسارت صرف نظر کنیم، عملاً خرید بیمه چه فایده ای می تواند داشته باشد؟ در این مقاله قصد داریم نحوه پرداخت خسارت و رسیدگی به شکایت شرکتهای بیمه را بررسی کنیم تا بتوانید با چشم باز خرید کنید.
جدول عوامل رضایت مندی به ترتیب رتبه در تأمین رضایت
در جدولِ بالا همان طور که می بینید، پایین ترین رتبه مختص به مبلغ خسارتِ دریافتی است. یعنی مردم کمترین رضایت را از نحوه پرداخت خسارتِ شرکت های بیمه داشته اند. طی تحقیقاتی که انجام شده، مردم همیشه کمتر از مبلغی که انتظار داشتند، خسارت دریافت کردند که همین مهم ترین عامل نارضایتی شان است.
جدول رتبه شرکت ها در شاخص های مربوط به پرداخت خسارت
سادگی و سهولت پرداخت خسارت
شاخص بعدی که تأثیر زیادی بر انتخاب ما دارد، سادگی و سهولت پرداخت خسارت است، سادگی و سهولت یعنی تعداد مراکز پرداخت خسارت زیاد و در دسترس باشد، یعنی روند اداری خسارت گرفتن سخت و وقت گیر نباشد. همه ما که خریدار بیمه هستیم؛ توقع داریم موقعی که به آن احتیاج داریم، بدون کارهای اضافی اداری، بتوانیم به راحتی از بیمه مان استفاده کنیم.در این شاخص بهترین رتبه را شرکت آسیا و بعد ایران و دانا دارند. پس اگر کم حوصله اید و از روندهای طولانی اداری خسته اید این 3 شرکت را در بین انتخاب هایتان قرار دهید.