تسهیلات حمایتی حمل و نقل هوایی راهگشای مشکلات نیست:
ثبت نام تسهیلات حمایتی دولت از شرکت های هواپیمایی و بخش های مرتبط با حمل و نقل هوایی که از شیوع کرونا آسیب دیدند آغاز شد.
این تسهیلات حمایتی در مجموع 2400 میلیارد تومان است که با سود 12 درصد به شرکت های هواپیمایی و بخش های مرتبط با حمل و نقل هوایی پرداخت می شود.
اما آیا ارائه این تسهیلات راهگشای حل مشکلات شرکت های هواپیمایی است که از شیوع بیماری کرونا آسیب های جدی دیده اند؟
روز گذشته (12 خرداد) ثبت نام تسهیلات حمایتی دولت از شرکت های هواپیمایی و بخش های مرتبط با حمل و نقل هوایی که از شیوع کرونا آسیب دیدند آغاز شد.
این تسهیلات حمایتی در مجموع 2400 میلیارد تومان است که با سود 12 درصد به شرکت های هواپیمایی و بخش های مرتبط با حمل و نقل هوایی پرداخت می شود.
اما آیا ارائه این تسهیلات راهگشای حل مشکلات شرکت های هواپیمایی است که از شیوع بیماری کرونا آسیب های جدی دیده اند؟
عضو انجمن علمی حمل و نقل هوایی ایران معتقد است ارائه این تسهیلات به طور قطع راهگشا نخواهد بود.
آغاز ثبت نام ایرلاین های متقاضی وام کرونا
داریوش نیکنام عنوان کرد: اکوسیستم بخش هوایی حداقل شامل شرکت های هواپیمایی(16 خط هوایی)، شرکت فرودگاه ها و خدمات ناوبری کشور (اپراتور 53 فرودگاه عملیاتی در سطح کشور)، شرکت شهر فرودگاهی (اپراتور فرودگاه بین المللی امام خمینی)، شرکت های هندلینگ خدمات فرودگاهی (حداقل سه شرکت) است.
این کارشناس افزود: بر اساس برآورد های مقدماتی توسط فقط یک انجمن صنفی خطوط هوایی داخل کشور، زیان ناشی از توقف پروازها در نتیجه شیوع بیماری کووید - 19، از ابتدای اسفند 98 تا 20 فروردین 99 برابر با سه هزار میلیارد تومان برآورد شده است.
وی گفت: اختصاص 2 هزار و 400 میلیارد تومان آن هم به صورت تسهیلات با نرخ سود 12 درصد برای کل بخش هوایی وافی به مقصود نیست.