هر تاجر و یا بازرگانی برای دریافت سود بیشتر نیاز به بازار های زیادی دارد، که در صورت مسدود شدن کار خود بتواند از آن ها سود دریافت کند. یکی از راه های که تجار می توانند سود کلانی به دست آورده و به یک برند مشهور جهانی تبدیل شوند، وجد بازاریابی خارج از کشور است.
این نوع از بازاریابی دارای اصول و قوانین خاص خود بوده و می توانند بازرگانان را در رسیدن به روابط گسترده تر کاری راهنمایی کند. هر کشور دارای قوانین تجاری و بین المللی خود می باشد. لذا از این رو باید سعی شود که وکلای مجرب در مورد قوانین تجاری هر کشور اطلاعاتی را کسب کرد و سپس به تجارت با آن کشور پرداخت.
از جمله عواملی که باعث موفقیت بازاریابی خارجی می شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد:
یافتن مشتری های جدید با کمک بازاریابی خارج از کشور
شرکت در همایش ها و رویداد های بزرگی که منجر به گردهمایی کالای مورد نظر شما می شود، می تواند راهی برای یافتن بازاری جدید در یک نقطه دیگر دنیا باشد. در حال حاضر بسیاری از کشور های دنیا سعی می کنند در غالب فستیوال های بین المللی تمام تجاری که در یک زمینه کاری مشترک هستند را گرد هم جمع کنند.
این فستیوال ها و یا همایش ها می توانند منجر به روابط تجاری گسترده ای شوند که در نهایت به یک قرار داد تجاری تبدیل گردند. وجود بازاریابی خارج از کشور در این مرحله به شخص کمک می کند تا بتواند راحت تر با افراد جدید آشنا شده و با آن ها در مورد اهداف و محصولات خود صحبت کند.
یکی دیگر از عوامل موفقیت در بازاریابی خارج از کشور این است که مدیران باید همواره با چندین کشور در ارتباط باشند تا در صورت از دست دادن یکی از بازار ها دچار نقصان نگردند. همچنین آن ها باید همواره بر کیفیت محصولات خود افزوده تا بتوانند مشتریان خود را راضی نگه دارند. در واقع این مشتری مداری است که باعث می شود، یک بازاریاب بتواند با آن ها ارتباط برقرار کرده و یک رابطه را منجر به فروش کند.
تکنولوژی و تأثیر آن در موفقیت بازاریابی خارج از کشور
به روز بودن در جهان حاضر را می توان یکی از مهم ترین عوامل در پیشرفت یک تجارت در نظر گرفت. برای شخصی که در آن سوی دنیا است و هیچ آگاهی با محصولات شما ندارد، تقریباً غیر ممکن است که حتی بتواند از وجود شما آگاهی یابد، چه برسد به اینکه بتواند از شما محصولی را تهیه کند.
از این وجود بازاریابی خارج از کشور و داشتن نمایندگی هایی در سایر نقاط جهان، در کنار عرضه اینترنتی کالا و یا معرفی اینترنتی در سایت شخصی آن شرکت و یا کارخانه، می تواند جهشی برای خرید های فراوان در سرتاسر دنیا باشد.
بسیار دیده شده که شرکت های معروف دنیا جهت فروش محصولات خود دارای یک سایت معتبر با درگاهی امن برای تجارت های خود هستند. این کار باعث می شودکه افراد بدون داشتن تشویش خاطر از دزدی های اینترنتی، به تجارت خود با آن شرکت ها بپردازند. در واقع بازاریابی خارج از کشور نیازمند این چنین تکنولوژیهایی برای پیشرفت و رشد خود است.
در غیر این طور محصول مورد نظر در داخل هر کشور که هیچ بلکه محکوم به فروش در شهر می شود. از این استخدام مهندسان برنامه نویسی که بتوانند سایتی معتبر و امن طراحی کرده و داشتن بازاریابانی که بتوانند چه به صورت اینترنتی و چه حضوری به فروش محصولات شما بپردازند، نه تنها هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری برای یک سود بیشتر در نظر گرفته می شود.
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.
پاسخ زینگ:
سلام محصولتون چی هست و به کدوم کشور می خواین صادر کنید؟