اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تنظیم باد:
تنظیم باد را حتی الامکان باید صبح انجام شود قبل از اینکه وسیله نقلیه شما حرکت زیادی کرده باشد، چون براثر گرم شدن لاستیک فشار باد آن مقدار کمی زیاد می شود.

بالانس ( بالانس نبودن چرخها در سرعت های مختلف):

  • در صورت لرزیدن فرمان خودرو شما در سرعت های km 60، km80، km 120 احتمال بالانس نبودن چرخهای خودرو شما می باشد.
  • نکته قابل توجه آن است که بالانس تنها برای لاستیکهای نو نمی باشد بلکه برای لاستیکهای کارکرده نیز می باشد.
  • اگر فرمان خودرو شما در سرعت km 60 بلرزد بالانس چرخهای شما بسیار خراب است و اگر در سرعت km80 بلرزد بالانس چرخهای شما باز هم خراب است و اگر در سرعت km 120 بلرزد بالانس چرخهای شما کمی خراب است.
  • لرزش در سرعت زیر km 60 احتمال خراب جلوبندی را نشان می دهد.
  • فرمان خودروی که در سرعت km 100 بلرزد احتمال خرابی جلو بندی و خرابی چرخهای عقب خودرو شما می باشد لازم به ذکر است که این موضوع در خودرو پراید بیشتر خود را نشان می دهد، در خودرو های پژو خرابی چرخهای عقب در سرعت km 140 فرمان خودرو را به لرزش در می آورد.
  • نکته دیگر آنکه اگر در ابتدای حرکت در سرعت km 20 تا km 40 فرمان خودرو شما بلرزد خرابی چرخهای جلو خودرو شما می باشد، باید دانست که خرابی چرخها بر اثر دو پوست شدن، پله کردن ویا ترمز شدید زدن می باشد.

جابه جایی چرخ ها در هر 20 هزار کیلومتر:

  • انجام این کار به صورت عقب و جلو کردن چرخها و بالانس نمودن آنها باعث می شود که چرخهای خودرو شما طول عمر بیشتر داشته باشند.
  • در هنگام تعویض چرخهای خودرو ترجیهاً لاستیک های نو را در رینگ های جلو بیندازید.

بهترین زمان برای تعویض لاستیک ماشین
همانطور که پاهای شما بعد از یک پیاده روی طولانی خسته و رنجور می شوند، لاستیکهای خودروی شماهم به مرور زمان فرسوده می شوند. اما آیا این فرسودگی دراثر عادات بد رانندگی به وجود می آید؟ معمولا اینطور نیست، بلکه استفاده از لاستیکها به طور طبیعی می تواند به بالارفتن سن آنها منجرشود. از سوی دیگر لاستیکهای معیوب درهنگام رانندگی می توانند شرایط مصیبت باری را برای شما رقم بزنند، باعث شوند کنترل خودرو از دست شما خارج شود یا باعث شوند در وسط جاده گیر بیافتید و نتوانید سر موقع به مقصد برسید.

بهترین راه برای جلوگیری از وقوع این حوادث، پیش بینی شرایط لاستیکهای خودرو و تعویض آنها قبل از اینکه اتفاق بدی برای شما حادث شود، می باشد. البته اگر به صورت دوره ای خودرو را برای کنترل نزد مکانیک و آپاراتی می برید، درصورت نیاز، او به شما گوشزد خواهد کرد که لاستیکها را تعویض کنید.

اما روشهایی هم وجود دارد که خودتان بتوانید به راحتی وضعیت لاستیکهای خودرو را تشخیص دهید. در زیر ما 5 علامت هشدار را برای شما ذکر خواهیم کرد که با دیدن آنها می توانید مطمئن شوید لاستیکها باید تعویض شوند یا خیر:

1-عمق آج لاستیک ها
آج لاستیکهای خودرو هرگز نباید کوتاهتر از 1٫6 میلیمتر باشد. اگر منطقه محل زندگی شما دارای جاده هایی صاف و اکثراً بارانی و برفی است، بهتر است این میزان را دو برابر در نظر بگیرید. می توانید از ابزارهای مخصوصی که برای اندازه گیری عمق آج استفاده می شوند بهره ببرید، اما یک روش قدیمی هم برای اندازه گیری عمق لاستیک بدون خرج حتی یک ریال وجود دارد. درحقیقت دراین روش باید از یک سکه (پول خرد) استفاده کنید و آن را به داخل آج لاستیک (شیار) فرو کنید. به راحتی می توانید با اندازه گیری میزان فرو رفته سکه در داخل شیار، تخمین بزنید که آیا به لاستیک جدید نیازدارید یا خیر.

2-نوار شاخص فرسودگی آجها
لاستیکهای جدید قابلیت جدیدی دارند که در لاستیکهای قدیمی شاهد آن نبودیم. نوار شاخصی بر روی این لاستیکها وجود دارد که هنگامی که لاستیک نو باشد، نامرئی هستند و یا به سختی می توان آنها را دید، اما به مرور زمان، با فرسوده شدن لاستیک، قابل مشاهده خواهند شد. این نوارها به صورت لاستیکهایی صاف که عمود بر جهت آجها هستند، مشاهده می شوند.

اگر بیش از یک یا دو تا از اینها بر روی لاستیک قابل مشاهده هستند، مطمئن باشید لاستیک خودرو باید تعویض شود. این علائم مخصوصاً وقتی که لاستیک خودرو خیس و تمیز باشد یا از گودالی پر از آب بیرون بیایید به خوبی مشخص است. اما بهتراست باز هم از همان ترفند سکه که قبلا توضیح دادیم برای اطمینان استفاده کنید.

3-هشدارهایی که نشان می دهند شما به لاستیکهای جدید نیاز دارید
همه مشکلات لاستیک به آج خودرو مربوط نمی شود بلکه ممکن است مشکلاتی در کناره لاستیک هم وجود داشته باشد. خوشبختانه خیلی راحت می توان نگاهی به کناره های لاستیک انداخت و از مشکلات احتمالی مطمئن شد. به دنبال شکاف یا بریدگی در قسمت کناری لاستیک باشید.

شیارهایی که قابل دیدن با چشم غیرمسلح هستند خطرناکند. این علائم نشان دهنده آن است که ممکن است لاستیک شما به زودی پنچر شود (یا ازآن بدتر ممکن است لاستیک خودرو شما بترکد) بنابر این اگر مشکل لاستیک شما در قسمت کناری جدی است، لاستیک خودرو را تعویض کنید.

4-بالا آمدگی یا تورم لاستیک در قسمتهای به خصوص
گاهی اوقات سطح بیرونی لاستیک به مرور زمان ضعیف می شود. نتیجه این امر، بالا آمدن لاستیک در آن نقطه به گونه ای متمایز از سطح صاف لاستیک خواهدبود، در واقع چیزی شبیه به آنوریسم در رگهای خونی را شاهد خواهیم بود. این ضعیف شدن سطح لاستیک در یک نقطه می تواند منجر به ترکیدگی ناگهانی لاستیک خودرو شود و اگر قبل از بروز مشکل، لاستیک خودرو را تعویض نکنید، ممکن است به جای اینکه به خاطر آنوریسم به بیمارستان بروید، مجبورشوید دراثر حوادث بعد ازترکیدگی لاستیک به بیمارستان مراجعه کنی

5 -لرزش های زیاد
وجود لرزش در خودرو درهنگام رانندگی، تاحدودی غیر قابل اجتناب است، مخصوصاً اگر بر روی جاده هایی با آسفالت بد رانندگی کنید، اما بعد از چند وقت که با خودرویتان رانندگی کنید، می توانید میزان طبیعی لرزش را تشخیص دهید. در صورتی که لرزش خودرو زیاد است، عوامل زیادی می توانند علت آن باشند.

یکی از این عوامل می تواند بالانس نبودن لاستیکهای خودرو باشد، یا اینکه مشکلی درکمک فنر خودروی شما وجود داشته باشد. اما این لرزش می تواند در نتیجه وجود مشکلی در داخل لاستیک شما هم باشد. حتی اگر لاستیک خودرو منشا این مشکل نباشد، لرزشهای مداوم می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در لاستیک خودرو شود. بنابراین اگر خودروی شما به ویژه در جاده های بد لرزشهای شدیدی دارد حتما خودرو را به یک مکانیک ماهر نشان دهید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>