انفجار هوای استارت اینگونه تعریف می شود که اگر مواد سوختی به هر ترتیبی راهی بیابند تا وارد لوله هوای استارت شوند با اولین Kick که هوای فراوان و فشرده و گرم سیستم را پر می کند انفجار رخ خواهد داد.
انفجار هوای استارت:
انفجار هوای استارت اینگونه تعریف می شود که اگر مواد سوختی به هر ترتیبی ر اهی بیابند تا وارد لوله هوای استارت شوند با اولین Kick که هوای فراوان و فشرده و گرم سیستم را پر می کند انفجار رخ خواهد داد.
عوامل انفجار:
پس مانده ای سوخت:
نشتی کمپرسور:
پیشگیری:
آزمایش مرتب سیستم استارت:
راه حل:
یکی از مشکلات این انفجار آن است که هنگام Maneuvering روی می دهد که زمان بسیار با اهمیت است و باید بتوان مشکل را در مدتی حدود چند ثانیه برطرف نمود.
تنها راه کار عملی این است که سیستم را طوری طراحی کنیم که اگر انفجار روی داد لوله از جایی متلاشی شود که قبلا در نظر گرفته شده و تعمیر آن ساده تر است.نام این قسمتFlame Trap است.
در این روش برای هر کدام از والوها سوراخی در نظر می گیریم که ورقی به نام Bursting Disk که معمولا از جنس Brass یا برنز است روی آن را پوشانده است. این صفحه معمولا در پهنای 55cm.cm ساخته می شود.
هنگام انفجار موج انفجار به صورت ایمن از سوراخ بیرون می رود کافی است پیچ های روی کلاهک را 90درجه بچرخانیم تا سوراخ متلاشی شده دوباره بسه شود و سیستم به کار خود ادامه دهد.
به احتمال زیاد انفجار در استارت بعدی مجددا در همان مکان رخ خواهد داد. از این رو هوا تا زمان تعویض قسمت Flame Trap باید به سیلندر مورد نظر بسته شود.
حداقل فشار برای Starting:
فشار لازم برای Start خوردن موتور مقدار ثابتی نیست ودر موتور های مختلف متفاوت است اما به طور کلی به عوامل زیر بستگی دارد:
یکی از آزمایشاتی که روی کشتی نو انجام می گیرد آن است که با یک Air Bottle آنقدر Startو Reverse میکنند تا دیگر هوای باقیمانده Bottle قادر به Starting نباشد.فشار این هوای باقیمانده را یادداشت می کنند و در پروندههای کشتی نگاه می دارند.
معمولا فشار هوای کمتر از 10 بار قادر به Kick زدن نیست.