از آن جایی که پیوسته ولتاژ بالایی از برق از وایر شمع ها عبور می کند، این وایرها به مرور زمان در برابر عبور جریان برق مقاوم می شوند و در نهایت چنان مقاومت بالایی پیدا می کنند که ممکن است جلوی جریان برق را بگیرند. بدیهی است که وقتی مقاومت وایرها بالا برود، میزان برقی که به شمع ها می رسد کاهش پیدا می کند و در نتیجه سوختن بنزین داخل سیلندرها به صورت ناقص صورت می گیرد. این خاصیت وایر شمع ها باعث می شود هر چند وقت یکبار نیاز به تعویض داشته باشند که معمولاً این دوره زمانی در دفترچه راهنمای خودروها ذکر می شود.
مرحله اول
کاپوت را بالا بزنید و میله نگهدارنده آن را در محل خودش جا بزنید. دستگیره ای که درب کاپوت را باز می کند معمولاً در پایین سمت چپ داشبورد قرار دارد.
مرحله دوم
وایر شمع ها را پیدا کنید. این وایرها معمولاً در بالای پوسته موتور قرار گرفته اند. یک سر این وایرها به شمعهایی که داخل موتور قرار دارند متصل است و سر دیگرشان به کویل متصل شده است.
مرحله سوم
وقتی وایر شمع ها را پیدا کردید، به طول و محل قرارگیری هر وایر توجه ویژه بکنید. این کار زمانی به دردتان می خورد که می خواهید وایرهای جدید را جایگزین کنید و باید بدانید هر کدام از کجا می آیند. اگر وایرها را اشتباه جا بزنید، موتور یا روشن نمی شود یا اگر روشن بشود بد کار خواهد کرد.
مرحله چهارم
برای بیرون آوردن وایر شمع ها از آچار شمع استفاده کنید.
مرحله پنجم
وایرهای جدید را به همان ترتیبی که وایرهای قبلی قرار گرفته بودند در جای خودشان نصب کنید. وقتی همه وایرها را در محل خودشان جا زدید، موتور را روشن کنید تا مطمئن بشوید همه اتصالات به درستی برقرار شده است.
مرحله ششم
اگر موتور درست کار می کند پس کارتان را به درستی انجام داده اید. ضامن را بخوابانید و کاپوت را ببندید.
نکته ها
هشدار
هیچ گاه سعی نکنید هنگامی که موتور روشن است وایر شمع ها را بیرون بیاورید چون یک شوک برقی جانانه به شما وارد خواهد شد!