اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انواع روش های پاکسازی رسوب موتور
مطمئنا با تعویض به موقع روغن موتور و همچنین استفاده از روغن موتورهای مرغوب می توان تا حد چشمگیری از رسوب کربن و سایر ذرات مضر در پیشرانه خودرو جلوگیری کرده و در هزینه های مربوط به تعمیر موتور صرفه جویی کنید، اما در صورتی که به هر دلیلی بخواهید تمامی مجراهای موتور را از رسوبات پاکسازی کنید، منطقی ترین راه باز کردن موتور و شستشو کامل سیستم روغن کاری یا سوخت رسانی خودرو خواهدبود.

نقش روغن موتور در رسوبات خودرو
شاید استفاده از چنین روشی باعث از بین رفتن تمامی رسوبات موجود در پیشرانه شود، اما باز کردن موتور خودرو و شست و شوی قطعات داخلی آن از لحاظ اقتصادی چندان به صرفه نبوده و زمان نسبتا زیادی را نیز به خود اختصاص می دهد.

بنابراین پیشنهاد می شود که به جای هزینه های سنگین و استفاده از روش های سنتی پاکسازی رسوبات موتور، از «مکمل های جرمگیر موتور» استفاده کنید که در مقایسه با روش های سنتی بسیار کم خرج بوده و از اثربخشی سریع تری برخوردار است.

در یک جمع بندی کلی مکمل های پاکسازی کننده رسوب های درون موتور، به دو دسته تقسیم می شوند.
دسته اول مکمل های برطرف کننده رسوبات پیشرانه خودرو، موادی هستند که بر روی پاکسازی بخش‌های مربوط به احتراق موتور تأثیر گذاشته و رسوبات را در این بخش ها پاکسازی می کنند.

دسته دوم از پاکسازی های رسوب موتور نیز مکمل هایی هستند که رسوب های انباشته شده در مسیر مجاری روغن را پاکسازی می کنند، چنین رسوباتی می توانند باعث بروز اختلال در پروسه روغن رسانی به موتور شده و اصطکاک قطعات را افزایش دهند.

استفاده از مکمل های جرم گیر
همان طور که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم سیستم احتراق خودرو ممکن است به دلایلی همچون سوختن ناقص بنزین یا نامناسب بودن سوخت مصرفی، دچار رسوب گرفتگی شود.

در این میان رسوباتی که پایه کربنی دارند، تأثیر مستقیمی بر پایین آمدن راندمان موتور می گذارند و به مرور می توانند خرابی های فراوانی را برای خودرو به همراه داشته باشند؛ بنابراین برای پاکسازی و احیای مجدد پیشرانه خودرو یا افزایش راندمان سیستم سوخت رسانی خودرو باید از تمیزکننده ها و مکمل های جرم گیر سوخت استفاده کرد.

داخل انژکتور سوراخ های ریزی وجود دارد که ممکن است رسوبات بسیار ریز درون آن انباشته شده و باعث کاهش توان موتور شوند، این مکمل ها به راحتی می توانند منافذ انژکتور را از چنین رسوباتی پاکسازی کرده و باعث افزایش راندمان موتور اتومبیل شوند. طرز استفاده از این جرم گیرها بسیار ساده بوده و شما به راحتی می توانید مکمل موردنظرتان را داخل باک بنزین ریخته تا این مکمل فعال شده و بخش هایی همچون انژکتور، سوپاپ هوا، اتاقک احتراق و… را به طور کامل تمیز کند.

استفاده از جرم گیر برای پاک سازی رسوبات موتوراستفاده از جرم گیر برای پاک سازی رسوبات موتور
استفاده از مکمل های جرم گیری که داخل باک بنزین ریخته می شوند، یکی از به صرفه ترین و سریع ترین روش هایی است که می توان به کمک آن رسوب هایی که در اتاقک احتراق شکل گرفته یا رسوب های موجود در سوپاپ های هوا را پاکسازی کرده و راندمان سیستم سوخت رسانی خودرو را افزایش داد.

مکمل های جرم گیر موتور انواع مختلف داشته و با توجه به میزان قدرت پاکسازی، نقطه موثر و همچنین حجم مواد داخل آن از قیمت های متفاوتی برخوردار هستند. بزرگ ترین نقطه قوت چنین مکمل هایی استفاده آسان و سریع آن ها است؛ تنها کافیست پس از انتخاب و خریداری مکمل مورد نظرتان، آن را به باک بنزین خودرویتان اضافه کرده و پس از طی مسافتی در حدود 3000 الی 5000 کیلومتر مجددا این عمل را تکرار کنید!

فواید استفاده از مکمل های جرمگیر برای جلوگیری از ایجاد رسوب در موتور

  • کاهش ضربه های وارد شده به موتور (nock)
  • بالابردن راندمان موتور خودرو
  • تمیزکننده کابراتور یا انژکتور
  • برطرف کننده رسوبات
  • افزایش شتاب خودرو
  • کاهش مصرف سوخت

فلاش کردن موتور
استفاده از موتور شور یا همان فلاش کردن یکی دیگر از روش های رفع رسوب گرفتگی اجزای داخلی موتور خودرو است. فلاش کردن موتور رسوباتی که به مرور زمان در موتور خودرو انباشته شده را برطرف کرده و مجاری عبور روغن را باز می کند؛ بر طرف کردن رسوبات درون موتور، مانع فرسودگی موتور شده و اجازه می‌دهد قطعات با حداقل اصطکاک کنار یکدیگر کار کنند.

رسوب گرفتگی داخل اجزای موتور
استفاده از موتور شور نیز همچون استفاده از مکمل های جرمگیر روش بسیار ساده ای دارد. پیش از تعویض روغن، مواد موتور شور را داخل موتور ریخته و پس از آن بسته به توصیه شرکت سازنده محلول، موتور را دقایقی روشن نگه دارید (در حدود 5 الی 10 دقیقه) تا محلول به همراه روغن به تمامی بخش های موتور خودرو برسد. پس از طی شدن زمان مورد نظر روغن خودرو را عوض کرده تا محلول موتورشور نیز به همراه رسوبات، از پیشرانه خودرو خارج شود.

ناگفته نماند که فلاش کردن موتور خودروهای بسیار قدیمی و فرسوده چندان توصیه نمی شود و ممکن است فلاش موتور چنین خودروهایی به جای برطرف نمودن رسوب های موجود در پیشرانه، مشکلات فراوانی را برای صاحبان این خودروها به همراه داشته باشد.

در موتور بسیاری از خودروهای قدیمی، رسوبات نقش درزگیر را ایفا کرده و شکاف های میان قطعات را پر می‌کنند؛ در نتیجه بر طرف کردن رسوبات در چنین خودروهای فرسوده ای احتمال دارد که باعث باز شدن درزها و شکاف ها شده و ضعف آن قطعات را آشکار کند.

فواید استفاده از فلاش موتور برای پاک کردن رسوب موتور خودرو

  • بازیابی قابلیت ارتجاعی واشرها و پولک لاستیکی
  • بهبود روغن کاری و کاهش استهلاک موتور
  • پاکسازی موتور از هرگونه آلودگی کربنی
  • بهبود مسیر روغن رسانی در موتور
  • افزایش عمر موتور خودرو
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
فرزاد فیروزی عبدالملکی:
سلام پراید دارم بدون ترموستات ولی توی حرکت 90ال100کیلومتر هم امپر میره بالا وفن کار می کنه تا امپر بیاد پایین. لطفاً راهنمایی کنید ممنون میشم
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

محمد دهقان:
لطف کنید بیشتر در مورد پاکسازی کانالهای روغن توضیح بدید
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>