بی شک ستاره کشنده های ساخت اینترناش همین مدل Lonestar است که توسط سازنده نسخه ویژه ای از آن در تعداد محدود به نام هارلی دیویدسون در اختیار دوستدارانش قرار گرفته است.
گیربکس این کشنده ساخت سال 2009 میلادی یک 18 سرعته ساخت ایتون است که با برند فولر تولید و عرضه می گردد. گیربکسی کامل، دارای دنده کِرال، نیم دنده و حالت سبک و سنگین طبقه ای که بسیار مورد علاقه ایرانیان نیز هست. در کنار کامل بودن، استفاده از این گیربکس نیز ساده و البته شیرین است. دنده کِرال یا دنده فوق سنگین این گیربکس با نام LO شناخته می شود که مانند دنده عقب دارای دو حالت سنگین/سبک است. سازنده گیربکس برای شروع حرکت با بار دنده LO را سفارش می کند.
چهار دنده سنگین که با تعویض شاسی جلو سر دنده ( Range selector) به صورت طبقه ای شافت اصلی روی دنده های سبک قرار می گیرد، تمام این هشت دنده اصلی ( 4 سنگین + 4 سبک) نیز توسط نیم دنده (Splitter) کنار سر دنده به 8 دنده سبک تر تقسیم می گردند.
در مورد نحوه استفاده از شاسی سنگین/سبک جلو سر دنده در نظر داشته باشیم که همیشه ابتدا باید حالت شاسی را انتخاب و سپس اقدام به جابه جایی دسته دنده نماییم. در دنده عقب نیز به هیچ عنوان شاسی جلو سر دنده، به عنوان شاسی انتخاب محدوده سنگین یا سبک نباید جابجا شود. دستور سازنده برای تعویض دنده ها چه در حالت ردیفی و چه در حالت معکوس دادن به این صورت است که باید دنده ها یک به یک تعویض شوند؛ برای نمونه تعویض دنده از 2 به 4 و یا معکوس کشیدن از دنده 7 به دنده 5 را غلط می داند، ضمن اینکه این مورد شامل نیم دنده ها نمی شود.
این گیربکس 18 سرعته از سری RTO فولر بوده که به گیربکس های اُوردرایو مشهور هستند. آخرین نکته اینکه قبل از استارت موتور حتماً می بایست دنده در وضعیت خلاص ( آزاد - Normal) قرار داشته باشد.
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)