اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کشتیرانی کانتینری

موسسه تحقیقاتی Drewry پیش بینی از وضعیت بخش های مختلف صنعت کشتیرانی در سال جاری میلادی را به طور جداگانه تشریح کرد.

تقاضا: پیش بینی Drewry از نرخ رشد تقاضای بندری کانتینری جهان درسال جاری میلادی، یک سیر روند نزولی است، به طوری که از 4.7 درصد نرخ رشد در سال 2018 میلادی به تنها چهار درصد درسال جاری خواهد رسید. ( هرچند نرخ رشد چهار درصد نیز یک رقم کاملا قابل توجه است و به معنای افزوده شدن بیش از 30 میلیون TEU به ظرفیت جابه جایی جهانی است).روی هم رفته به دلیل جنگ های تعرفه ای بین آمریکا-چین، برگزیت و مسائلی ازاین قبیل، وضعیت سال 2019 میلادی درهاله ای از ابهام قرار دارد و پیش بینی دقیق آن کار بسیار دشواری است.

ظرفیت: انتظار می رود شاهد احتیاط و محافظه کاری سرمایه گذاران و اپراتورها نسبت به سرمایه گذاری در ظرفیت های جدید باشیم، به این دلیل که در حال حاضر بازگشت سرمایه ای که مشاهده می شود، آن چیزی نیست که درگذشته وجود داشته است. برهمین اساس پروژه های جدید شامل پروژه گسترش Green Field به شدت آسیب خواهد دید. درصورتی که افت اقتصاد چین ملموس باشد، بازیگردانان چینی نیز تحت شعاع قرارخواهند گرفت. با این وجود انتظار افزوده شدن بیش از 25 میلیون TEU کانتینر به ظرفیت جهانی برای سال 2019 میلادی دور از ذهن نیست، رقمی که سرمایه هفت میلیارد و 500 میلیون دلار آمریکا را صرف خواهد کرد.

کشتی ها: اخبار خوب برای صنعت کشتیرانی اینکه هیچ افزایش چشم گیری در حداکثرسایزکشتی های کانتینری وجود نخواهد داشت (ظرفیت جذب TEU درحال بالا رفتن است اما ابعاد فیزیکی افزایش نمی یابد). با این وجود هر بندر با فشار زیادی در رابطه با اینکه کدام اسکله ها قادر به پذیرش بزرگ ترین کشتی ها هستند، مواجهه خواهد شد.

فناوری اطلاعات IT: اپراتورهای ترمینال و مقامات بندری از فرصت هایی که تکنولوژی های جدید مانند دیجیتالی شدن، اتوماتیکی شدن، بلاک چین/ بنادر هوشمند و اینترنت اشیا IoT به ارمغان می آورند، کاملا استقبال خواهند کرد. با این وجود، چالش اصلی برسرجای خود باقی است و آن هم اینکه، چگونه ازمیان گزینه ها می توان راه مناسبی را پیدا کرد که بر روی هدف اصلی متمرکز شود و بهترین پتانسیل را در خود داشته باشد.

زنجیره عرضه: اپراتورهای ترمینال و مقامات بندری به دنبال توسعه فعالیت های خود در راستای رسیدن به یک زنجیره عرضه گسترده تر، متنوع سازی منابع درآمد، افزایش حجم ترافیک کانتینری و ارتباط نزدیکتر با مالکان کارگو هستند. اما این جا عرصه ای است که رقبای زیادی در آن وجود دارند، شرکت های کشتیرانی کانتینری غول پیکر می خواهند مانند اپراتورها و مقامات بندری عمل کنند. حالا باید دید که آیا کسی می تواند موفق از این گوی بیرون آید؟!

سود: علی رغم همه چالش های بالا، صنعت ترمینال کانتینری جهانی یک تجارت سودآور و خیلی قوی باقی خواهد ماند. جابه جایی بیش از 800 میلیون TEU کانتینر در سال جاری میلادی باید درآمد قبل از سود، مالیات، استهلاک (EBITDA) بیش از 25 میلیارد دلار آمریکا را فراهم کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>