موسسه تحقیقاتی آلفالاینر در جدیدترین تحلیل خود نگاهی به پرونده عملکرد خطوط برتر کشتیرانی کانتینری انداخت و در ضمن مهم ترین رخدادهای بخش حمل و نقل دریایی را مورد بررسی قرار داد.
به طورکلی درآمد خطوط برتر کشتیرانی کانتینری در سال گذشته روند نزولی را به نمایش گذاشت و میانگین سود حاشیه ای عملیاتی این خطوط تنها به 0.7 درصد رسید. از میان 10 شرکت کشتیرانی کانتینری برتر که نتایج مالی خود را گزارش دادند، سه شرکت شامل کشتیرانی یانگ مینگ تایوان، مرچنت هیوندایی کره جنوبی و هلدینگ مشترک کشتیرانی های ژاپن موسوم به ONE درآمدهای عملیاتی منفی را به نمایش گذاشتند. هفت شرکت برتر دیگر شامل مرسک دانمارک، CMA CGM فرانسه، کاسکوی چین و...... سودهای حاشیه ای عملیاتی مثبت بین 0.1 درصد و 3.7 درصد را کسب کردند.
نکته قابل توجه اینکه درحال حاضر خطوط کشتیرانی به بهبود پایدارتر در سال جاری میلادی امیدوار هستند، برای مثال هلدینگ مشترک کشتیرانی های ژاپن موسوم به ONE خبراز چشم انداز مثبت درآمد برای سال مالی 2019-2020 داد. برخی از این خوش بینی ها نشات گرفته از موفقیت خطوط در تثبیت حدود 30 درصد بالاتر نرخ های کرایه حمل درحوزه ترانس پاسیفیک است.
گفتنی است، کشتیرانی کاسکوی چین طی سه ماهه نخست سال جاری میلادی سود خالص687 میلیون آر.ام.بی (RMB واحد پول چین) را کسب کرده است که نسبت به 181 RMB در مدت مشابه سال گذشته رشد 280 درصد را به نمایش می گذارد.
کشتیرانی CMA CGM فرانسه خط سرویس دهی فیدری هفتگی موسوم به ADRINAF را معرفی خواهد کرد که بنادر مالت را به بنادر دریای آدریاتیک و بنادر الجزایر متصل می کند. ناگفته نماند مالت ( مالتی: Malta) کشوری در جنوب اروپا در مرکز دریای مدیترانه است. همچنین دریای آدریاتیک پهنه ای آبی در سمت شمالی دریای مدیترانه است که شبه جزیره آپنین را از شبه جزیره بالکان جدا می کند.
هلدینگ ONE و شرکت کشتیرانی کانتینری RCL تایلند همکاری مشترک خود در مسیر تایلند- تنگه ها- میانمار را در ماه جاری متوقف خواهند کرد.
کشتیرانی کاسکو کشتی کانتینری COSCO SHIPPING SOLAR چهاردهمین کشتی از مجموعه 17 فروند کشتی های مگاسایز سفارش داده شده به یاردهای چینی را دریافت کرد.
کشتیرانی CMA CGM فرانسه، کشتی کانتینری CMA CGM FORT ROYAL دومین کشتی از چهار فروند کشتی با ظرفیت 3504 TEU که از ظرفیت کانتینری یخچالی بالایی برخوردار هستند را تحویل گرفت.