اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

طریقه تعویض واترپمپ
برای تعویض واترپمپ در زمان خرابی یا چکه کردن آن موتور باید سرد بوده و آب رادیاتور نیز خالی شود و ابتدا پیچ های رادیاتور و بست شیلنگ های آب بالا و پائین را باز کرده و رادیاتور از موتور جدا می شود سپس پیچ‌های پروانه و فولی و در خاتمه پیچ های اطراف پوسته واترپمپ را باز نمائید.

برای بستن واترپمپ اول واشر پوسته را با گریس اندود کرده پیچ های واترپمپ را یکنواخت ببندید، بعداً پروانه و فولی و در آخرین مرحله پیچ های رادیاتور و بست شیلنگ های آب را نیز سفت نمائید.

تذکر
همیشه برای شستن رادیاتور سرشیلنگ آب را از داخل به طرف بیرون بگیرید

حال با سیستم های خنک کنندگی موتورها آشنائی پیدا کردیم و در خاتمه به چند سوال و جواب در همین رابطه می پردازیم.

علل گرم کردن موتور چیست؟

  • کثیف بودن هواکش
  • کثیفی و کمی آب رادیاتور
  • شل بودن تسمه پروانه
  • نامیزانی دلکو (آدواتس و ریتارد)
  • خرابی درب رادیاتور
  • شکستگی پره های پروانه
  • سوراخ بودن رادیاتور
  • خرابی ترموستات
  • سفت بودن یا کار نکردن سوپاپ ها
  • سفت بودن چرخ ها
  • خرابی آب پخش کن واترپمپ
  • سوختن واشر سرسیلندر
  • باد مخالف
  • گرفتگی اگزوز دود که عمل تخلیه به راحتی صورت نمی گیرد.
  • گرفتن لوله خروج بخار آب رادیاتور
  • گیر کردن ترمز یکی از سیلندر چرخ ها
  • حرکت کردن با دنده قوی (دنده سنگین).
  • کثیفی بدنه موتور که تبادل حرارت بخوبی انجام نمی گیرد.

علل سوختن واشر سرسیلندر چیست؟
 گرم شدن بیش از حد موتور، تاب داشتن سرسیلندر، ترک داشتن سرسیلندر شل بودن پیچ های سرسیلندر، نامیزان بستن پیچ های سرسیلندر

علت تاب داشتن سرسیلندر چیست؟
باز کردن سرسیلندر هنگامی که موتور گرم است و قراردادن سرسیلندر در سطح ناهموار.

علائم سوختن واشر سرسیلندر چیست؟
 مخلوط شدن آب و روغن، (وجود روغن در رادیاتور، وجود آب در کارتر)، گرمای بیش از حد موتور، کمی کشش موتور زدن جوش کاذب در رادیاتور وجود آب در سرپیستون ها، دیر روشن شدن موتور، بد کار کردن موتور، خروج بخار آب از اگزوز (البته خروج بخار سفید از اگزوز در زمستان موقع روشن کردن موتور دلیل سوختن واشر سرسیلندر نیست بلکه از برودت هوا می باشد و رنگ روغن موتور تقریباً به صورت شیری رنگ خواهد بود و همچنین که در درس اول گفته شده است درب موتور کپک سفید رنگی خواهد داشت.

علل خرابی و چکه کردن واترپمپ چیست؟
خرابی کاسه نمد (فیبرو فنر)، گیرپاژ بلبرینگ، شکستگی آب پخش کن، پارگی تسمه پروانه.

علل چکه کردن واترپمپ چیست؟
سائیدگی میل واترپمپ، خرابی کاسه نمد، شل بودن پیچ های پوسته واترپمپ، پوسیدگی واشر ویکتوری واترپمپ

کار واترپمپ چیست؟
به جریان انداختن آب از رادیاتور به سیلندر و سرسیلندر و برگشت به رادیاتور را واترپمپ انجام می دهد.

کار فیبرو فنر (کاسه نمد) واترپمپ چیست؟
 از نشت و خروج و چکه کردن آب جلوگیری می کند.

آزمایش سالم یا خراب بودن واترپمپ چیست؟
 در زمان روشن بودن موتور درجه حرارت آب که به حد نرمال رسید درب رادیاتور را برداشته و نگاه می کنیم اگر آب در گردش بود واترپمپ سالم و در غیر این صورت واترپمپ خراب است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
داود كارگر:
باسلام خسته نباشيد ،موتور ماشين من كه ٢٠٦ مدل ٨٤ هست خيلي داغ ميشه بيش از حد و تازگي يک كمي بخار ميكنه علت چيه؟
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

خلیل عماد:
چرا باوجود اینکه موتور حداقل در هوای 6 درجه بالای صفر یک‌ربع یا نیم ساعت روشن است باز هم از خروجی اگزوز هر یک دقیقه یک قطره اب می چکد ؟
Anoosh:
ماشین پراید۱۳۱دارم مدل ۹۹ امروزکه داشتم روغن موتوروعوض میکردم دیدم کمی بخارمیکنه ۳۷۰۰۰کارکردداره دلیلش میدونین چیه
محسن قنبری:
سلام من پیکان مدل، ۸۰دارم وقتی دلکو تنظیم میکنم دوباره از تنظیم درمیاد وماشین روشن نمیشه دود ابی موتور میاد بیرون علت چیست
پاسخ زینگ:
از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

رضا غیاثوند:
سلام فیلتر هوا فقط سرکان بنداز .مشکلت حل میشه و دیگه از تنظبم خارج نمیشه
نیاز:
سلام من نیسان دیزل دارم موتورش بخار زیاد میکنه ولی روغن کم نمیکنه چه روغنی باید بریزم
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

مهدی بخشی:
سلام خدمت دوستان ماشین 405مدل 94دارم ولی درحده صفر ه همه چیش اوکیه ولی درموقع هوای سرد ماشین ک گرم میکنم درب متور ک باز میکنم حالت شیری یاهمون بقول بعضی ها بخارع بعدش دیگه ماشین ی مسافتی میره دیگه نیس میخام بدونم دلیلش چیه عایا بحاطره ک هواسرده اینجوریع ممنون میشم بگین تجربه داشته باشم
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

علیرضا خدادادی قله سرخی :
سلام من تراکتورم بخار میکنه ابم کم میکنه ولی روغن کم نمیکند آیا علتش واشر زدن تراکتور
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

عزیز اخترشناس:
سلام من تراکتور ۴۷۵ دارم روغن تکتاز بیست پنجاه استفاده کردم موتور بخار زیادی پیدا کرده وبعداز ۳۰ ساعت کار دوباره روغن تعویض کردم روغن بندر ویژه پنجاه ریختم ولی بخار کم نشد شما چه پیشنهادی دارید منو راهنمای کنید ممنونم
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

شهبازی :
سلام بنز تک دارم. لوله هوا بخار میزنع ولی روغن کم نمیکنه علت چیه
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

الله:
سلام نیسان دیزل دارم مدل ۹۵ بخار میکنه زیاد ولی روغن کم نمیکنه چکارباید کنم ؟
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

رضائی:
سلام‌‌من‌۲۰۶‌اس‌دی‌تیپ‌۲دارم‌ولی‌موتور‌بخار‌داره‌ولی‌روغن‌کم‌نمی‌کنه‌چه‌روغنی‌بریزم‌بخار‌نکنه
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>