اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

برخی از آداب معاشرت و روابط کاری در کانادا به شرح زیر است:

  • اهمیت رتبه و مقام در فرهنگ کسب و کار کانادا نسبت به دیگر کشورهای غربی مشخص تر است. بنابراین، احترام به مقامات بالاتر باید به شکل ظریفی نشان داده شود.
  • روند تصمیم گیری در کانادا می تواند از یک شرکت به شرکت دیگر متفاوت باشد. اما به دلیل تنوع جمعیت، تجار کانادایی اغلب تعامل و همکاری بیشتری میان مراتب قدرت نشان می دهند و برای مسئولیت دوجانبه و شفاف سازی در تصمیم گیری نسبت به دیگر کشورهای غربی اهمیت بیشتری قائل هستند.
  • کانادایی ها به دلیل داشتن روابط کاری استوار با همکاران خود خواستار برابری و احترام متقابل هستند. بنا کردن این گونه روابط قبل از شکل گیری تعاملات تجاری موفق، بسیار ضروری است.
  • به موقع رسیدن در جلسات و قرار ملاقات ها در فرهنگ تجاری کانادا بسیار اهمیت دارد. بنابراین، افراد باید همکاران تجاری خود را از هر تأخیری مطلع سازند. اما در برخی مناطق فرانسوی نشین، در این مورد سخت گیری کمتر است. بسیار ضروری است که قرار ملاقات ها از پیش تعیین شوند و چند روز قبل از قرار دوباره تایید شوند.
  • در احوال پرسی با همتای کانادایی خود برای اولین بار مرسوم است دست داده شود و فرد خود را معرفی نماید. هنگام ملاقات و خداحافظی با شرکای تجاری خود محکم دست بدهید و تماس چشمی مستقیم داشته باشید، این عمل حس صمیمیت ایجاد می کند و بسیار مهم است.
  • در جلسات معرفی اولیه برای خطاب کردن همکاران کانادایی خود بهتر است از عنوان های شغلی مناسب همراه با نام خانوادگی استفاده شود. از افراد به سرعت دعوت می شود تا از نام کوچک آن ها استفاده کنند.
  • همکاران با مقام مشابه، یکدیگر را با نام کوچک خطاب می کنند. اما در برابر یک همکار مسن تر یا همکاری که مقام بسیار بالاتری دارد، (مدیر عامل شرک) عنوان شغلی و نام خانوادگی استفاده می شود.
  • در فرهنگ تجاری کانادا معاوضه کارت های ویزیت جزء عادات مرسوم است. کسی که در انتاریو یا در استان کبک کسب و کار دارد، بهتر است که کارت بازرگانی خود را به زبان های انگلیسی و فرانسه همراه با عنوان و میزان تحصیلات خود چاپ کند. تحصیلات و مقام فرد به ویژه در میان کانادایی های فرانسوی تبار بسیار اهمیت دارد.
  • جلسات تجاری در کانادا به طرز مناسبی سازماندهی می شوند. همه افراد به دنبال توافق و تبادل نظرند و همگی تشویق می شوند که آزادانه اظهارنظر کنند. در این کشور انتظار می رود تا مذاکرات تجاری بر اساس برنامه مشخصی پایان یابد، اما تصمیم گیری نباید با عجله انجام شود و روند بحث آزاد در مذاکرات کانادایی ها ممکن است باعث شود تا در تجارت شیوه ملایم تری اتخاذ شود.
  • باید با زبانی (فرانسه یا انگلیسی) که همتای کانادایی انتخاب می کند، پیشاپیش طرح و انتخاب کنید. ممکن است برخی از سازمان ها از شما مدارک را به زبان های انگلیسی و فرانسه درخواست کنند.
  • بهتر است همواره برای مذاکرات تجاری یک فضای رسمی ایجاد شود. منش خوب، خویشتن داری و انجام آداب معاشرتی برای نشان دادن اعتماد به نفس و قابل اعتماد در برابر شرکای تجاری، اهمیت بالایی دارد.
  • نباید در مورد زندگی خصوصی افراد مانند خانواده و سایر امور شخصی سؤال یا بحث کرد. کانادایی ها ترجیح می دهند این جنبه از زندگی خود را از مقوله کاری مجزا کنند.
  • نباید بیش از حد بر قابلیت های شرکت خود تأکید کرد. البته میزان مشخصی اعتماد به نفس در فرهنگ تجاری کانادا انتظار می رود اما هرگز در مورد قابلیت های تجاری خود نباید زیاده گویی کرد.
  • هرگز شیوه تجاری همتای کانادایی خود را دست کم نگیرید. به رغم شهرت کانادایی ها به خویشتن داری، در شرایط تجاری ارتباطات آنها صریح و موجه است.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>