اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اقتصاد
برزیل با در اختیار داشتن بخش های گسترده و توسعه یافته کشاورزی، معدن، تولید، خدمات و نیز نیروی کار، دارای تولید ناخالص داخلی (برابری قدرت خرید) بیش از سایر کشورهای آمریکای لاتین است و این امر برزیل را تبدیل به قدرت اقتصادی منطقه کرده است.

برزیل در حال گسترش حضور خود در بازارهای جهانی است. مهم ترین صادرات برزیل را هواپیمای دارای بال ثابت، قهوه، وسایط نقلیه، سویا، سنگ معدن آهن، آب پرتقال، فولاد، منسوجات، کفش، گوشت و تجهیزات برقی تشکیل داده است.

بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول و بانک جهانی، برزیل نهمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر برابری قدرت خرید و یازدهمین قدرت اقتصادی جهان از نظر نرخ دادوستد بازار است. برزیل دارای اقتصاد متنوع درآمد متوسط است و نیز دارای تنوع از نظر سطح توسعه است.

بیشتر بخش صنعتی این کشور در بخش های جنوب و جنوب شرقی این کشور تجمع یافته است. منطقه شمال شرقی فقیرترین منطقه برزیل است، اما این منطقه نیز در حال جذب سرمایه گذاری های جدید است.

برزیل دارای پیشرفته ترین بخش صنعتی در آمریکای لاتین است. صنایع برزیل که یک سوم تولید ناخالص داخلی این کشور را به خود اختصاص داده است، از صنایع خودروسازی تا صنایع فولاد، پتروشیمی، رایانه، هواپیما، و نیز کالاهای مصرفی بادوام را شامل می شود.

با توجه به افزایش ثبات اقتصادی که ماحصل اجرای طرح رئال است، بخش های تجاری برزیل و نیز واحدهای تجاری چندملیتی سرمایه گذاری گسترده ای در تجهیزات و فناوری جدید کرده اند، که بخش عمده آن از شرکت های آمریکای شمالی خریداری شده است. پتروبراس بزرگ ترین شرکت نفتی برزیل است.

برزیل دارای صنعت گسترده و پیچیده خدمات نیز هست. در اوایل دهه 1990، بخش بانکداری 16 درصد از تولید ناخالص داخلی برزیل را به خود اختصاص داد. صنایع خدمات مالی برزیل گرچه با تحول عمده ای روبرو شده است، اما این صنعت محصولات متنوعی در اختیار واحدهای بازرگانی محلی قرار داده و در حال جذب شرکت های جدید بسیاری از جمله شرکت های مالی ایالات متحده آمریکاست. بورس اوراق بهادار سائوپائولو و ریودو ژانیرو در حال ادغام هستند.

تجارت با برزیل
جمهوری فدرال برزیل بزرگ ترین اقتصاد امریکا لاتین است و پنجمین کشور جهان از نظر وسعت و جمعیت محسوب می شود. بازار 193 میلیونی مصرف در این کشور در کنار رشد تقاضای مصرف و همچنین رشد طبقه متوسط موجب گردید که این کشور در سال 2011 رشد 5/7 درصد را در اقتصاد خود تجربه نماید، اگرچه در سال 2012 عملکرد اقتصاد این کشور از نمایش خوبی برخوردار نبود و رشد زیر یک درصد را تجربه کرد اما بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند که این کشور مجددا در مسیر رشد فزاینده در سال های آینده قرار خواهد گرفت.

برزیل در طول دهه گذشته با اتخاذ سیاست های اصولی در حوزه اقتصاد خود توانست ضمن کنترل نرخ تورم بی‌سابقه، رشد اقتصادی را بهبود ببخشد، با وجود این نرخ تورم بیش از 5 درصدی یکی از چالش های اساسی دولت فعلی برزیل در سال 2012 بوده است. بزرگی و تنوع اقتصادی در این کشور یکی از عوامل مهم جذب سرمایه های خارجی در سال های اخیر بوده است.

برای شروع یک تجارت موفق در این کشور نیازمند دانش عمیق از محیط کار از جمله هزینه های صریح و ضمنی انجام کسب و کار هستیم. علاوه بر مواجهه با موانع تعرفه ای، شرکت های خارجی اغلب با سیستم پیچیده گمرکی و طویل المدت برای خروج کالاها و روند طولانی برای اجرای حقوق مالکیت معنوی و قانون تجاری روبه رو هستند. این عوامل موجب شده که بانک جهانی رتبه بندی این کشور را از نظر سهولت انجام تجارت در رده 127 از 183 اقتصاد جهان قرار دهد.

با این وجود عواملی نظیر بزرگی اقتصاد این کشور، منابع غنی طبیعی و همچنین میزبانی جام جهانی 2014 و المپیک 2016 موجب گردیده تا همچنان به عنوان یک کشور جذاب در حوزه صادرات خارجی کشورهای دیگر تبدیل گردد. برخی از حوزه های اقتصادی این کشور در سال های اخیر رشد بالاتری را نسبت به استاندارد جهانی تجربه کرده اند که در این میان می توانیم به حوزه های حمل و نقل هوایی، مخابرات، نفت و گاز، معدن، تأسیسات زیر بنایی نظیر ساخت جاده ها، خطوط راه آهن، بنادر و فرودگاه ها اشاره نمائیم.

سایر بخش هایی که می تواند زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری و تجارت باشد:

  • کشاورزی و تجهیزات مرتبط.
  • ساختمان و تأسیسات.
  • برق.
  • فن آوری های زیست محیطی.
  • انرژی هسته ای.
  • خرده فروشی.
  • حمل و نقل.

برای فروش محصولات و خدمات خود در برزیل نیازمند عوامل زیر هستید:

  • استفاده از یک عامل کارگزار یا توزیع کننده.
  • ایجاد دفتر نمایندگی.
  • اخذ امتیاز.
  • بازاریابی مستقیم.
  • سرمایه گذاری مشترک.
  • فروش به دولت.
  • شبکه های توزیع و فروش.
  • فروش دانش فنی.
  • تجارت الکترونیک.
  • توسعه تجارت و تبلیغات.
  • قیمت گذاری.
  • خدمات پس از فروش قوی.
  • حفاظت از مالکیت معنوی خود.
  • استفاده از خدمات حرفه ای در محل.
  • آشنایی به زبان پرتغالی.
  • آشنایی به شبکه های اطلاعاتی تجاری و اقتصادی در برزیل.

برزیل دارای بخش های متنوعی درحوزه اقتصادی و تجاری خود می باشد که برخی از آنها در طول های سال های اخیر از رشد قابل توجهی برخوردار بوده اند.

بخش های پیشرو در برزیل برای صادرات و سرمایه گذاری:

  • تجهیزات کشاورزی.
  • هوا فضا.
  • حمل و نقل هوایی.
  • فرودگاه.
  • فن آوری اطلاعات.
  • ارتباطات.
  • حمل و نقل.
  • برق.
  • نفت و گاز.
  • ایمنی محیط کار.
  • فناوری های زیست محیطی.
  • معدن.
  • تجهیزات پزشکی.
  • صنعت ساختمان.
  •  تأسیسات.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>