می دانیم که واشر سرسیلندر به دلیل تماس مستقیم با بیشترین حرارت موتور و البته آبی که مدام سرد و گرم می شود به نحوی فرسوده می شود
که به پیوست آن ما علائمی مثل دور روشن شدن خودرو - کم شدن غیر عادی آب رادیاتور؛ نفوذ آب به سیستم احتراق و جرقه زنی ( کاهش قدرت موتور - تغییر صدای موتور - تغییر رنگ شمع های موتور - حضور آب در اگزوز) و یا ترکیب آب و روغن - کم شدن بیش از حد روغن موتور - سریع تر جوش آمدن خودرو، خاموش شدن خودرو در زمان روشن کردن کولر و... را مشاهده خواهیم کرد اما واقعیت این است که در صورت مشاهده چنین علائمی شما مدت زیادی بعد از زمان تعویض واشر سرسیلندر خود را سپری کرده اید و با مشاهده علائم ذکر شده؛
سایر قطعات درگیر در این مجموعه را نیز دستخوش آسیب هایی کرده اید که در نتیجهی آن قلب خودروی شما در واقع تپش های آخرش را انجام می دهد و اگر آن را به موقع به تعمیرگاه نرسانید حالا که هزینه ای که باید انجام می شد را 7 یا 8 برابر کرده اید باید هزینه های یدک کش و تاکسی برای خودتان را هم متحمل شوید ! و این ها تازه، سوای از وقت و زمان بیشتری است که به پیوست هدر خواهید داد !