کالاهائی که وارد بازار اتریش می شوند، بایستی با قوانین وضع شده در این کشور مطابقت داشته باشند. شرکت هائی که کالاهای خود را به اتریش صادر می کنند، بایستی علاوه بر توجه به قوانین و آئین نامه ها، اطلاعات کافی در مورد استانداردهای اتریش (ÖNORMEN) مربوط به کالای خود را نیزداشته باشند. تمامی نکاتی که صادرکنندگان باید از آنها آگاهی داشته باشند، به وضوح در این بخش تشریح شده اند.
انتظارات مشتریان
رقابت آزاد باعث به وجود آمدن مشتریان با انتظارات بیشتری می شود. از اینرو کیفیت، نوع بسته بندی قیمت و شکل کالا با دقت خاصی کنترل می گردد. علاوه بر این تحویل به موقع و ارائه کالا طبق نمونه، همچنین تهیه آسان و بدون مشکل قطعات یدکی و ارائه خدمات پس از فروش از انتظارات مشتریان است.
اتریش از جمله پانزده کشور جامعه ملل متحد با سطح کیفی بالای زندگی می باشد. به طور کلی استانداردها از لحاظ تکنیکی و مطالبات کیفی در بازارهای اتریش از سطح بالائی برخوردار می باشند.
تحقیقات در مورد بازارهای تجاری
برای بازاریابی و ارزشیابی بازارهای تجاری اتریش می توان به شرکت های مشغول در زمینه تحقیقات تجاری و مشاورین بازاریابی مراجعه نمود. این شرکت ها عهده دار تنظیم قراردادها می باشند. به طور مداوم از گروه های متخصص در زمینه بازارهای تجاری نظرخواهی به عمل می آورند خبرهای تجاری در رابطه با نبض بازار را منتشر می کنند.
روشهای توزیع کالا
مقررات مربوط به بسته بندی کالا
رعایت استانداردها و قوانین وضع شده در هنگام بسته بندی و نصب اتیکت بر روی مواد غذائی، شراب، منسوجات، مواد شیمیائی و همچنین محصولات دیگر ضروری می باشد. مهر استاندارد سی ایی مطابقت با مقررات ایمنی زیر بنائی تعیین شده از طرف اتحادیه اروپا برای کالاهای ذیل را تأئید می کند:
اطلاعات مورد نیازدر ارتباط با محدوده استانداردهای سی ایی را می توان از تولید کننده کالا و یا واردکنندگان در سطح اروپا دریافت نمود. داد و ستد کالاهائی که از این مهر استاندارد برخوردار می باشند در کشورهای حوزه اقتصادی اروپا بدون محدودیت انجام می گیرد، از این رو نیازی به کنترل مجدد کالا در کشور مقصد نمی باشد.
تعرفه های گمرکی
میزان واردات گمرکی کشورهای اتحادیه اروپا به طور متوسط بالغ بر چهار درصد می باشد. با این وجود شصت درصد کالاها بدون گمرک وارد کشورهای این اتحادیه می شود. تعرفه گمرکی کشور اتریش بر پایه تعرفه های واحد تعیین شده از طرف کشورهای اتحادیه اروپا استوار است که (تاریک) نامیده می شود.
محدودیت های گمرکی کالاهائی که در کشورهای اتحادیه اروپا تولید نشده اند را می توان از این اتحادیه مجزا نمود.الویت گمرکی برای کالاهای وارداتی از کشورهای در حال توسعه می باشد. سیستم عام الویت ها (GSP) مسئول تعیین شروط الویت گمرکی برای واردات کالا از کشورهای در حال توسعه می باشد.
علاوه بر این سیستم جی اس پی شامل یک سری قراردادهای خاص؛ فیمابین کشورهای اتحادیه اروپا و کشور های در حال توسعه می شود. جهت استفاده از مزایای الویت گمرکی می بایست گواهی کشور مبدأ ارائه گردد.
کالاهائی که وارد بازار اتریش می شوند، بایستی با قوانین وضع شده در این کشور مطابقت داشته باشند. شرکت هائی که کالاهای خود را به اتریش صادر می کنند، بایستی علاوه بر توجه به قوانین و آئین نامه ها، اطلاعات کافی در مورد استانداردهای اتریش (ÖNORMEN) مربوط به کالای خود را نیزداشته باشند. تمامی نکاتی که صادرکنندگان باید از آنها آگاهی داشته باشند، به وضوح در این بخش تشریح شده اند.
انتظارات مشتریان
رقابت آزاد باعث به وجود آمدن مشتریان با انتظارات بیشتری می شود. از اینرو کیفیت، نوع بسته بندی قیمت و شکل کالا با دقت خاصی کنترل می گردد. علاوه بر این تحویل به موقع و ارائه کالا طبق نمونه، همچنین تهیه آسان و بدون مشکل قطعات یدکی و ارائه خدمات پس از فروش از انتظارات مشتریان است. اتریش از جمله پانزده کشور جامعه ملل متحد با سطح کیفی بالای زندگی می باشد. به طور کلی استانداردها از لحاظ تکنیکی و مطالبات کیفی در بازارهای اتریش از سطح بالائی برخوردار می باشند.
تحقیقات در مورد بازارهای تجاری
برای بازاریابی و ارزشیابی بازارهای تجاری اتریش می توان به شرکت های مشغول در زمینه تحقیقات تجاری و مشاورین بازاریابی مراجعه نمود. این شرکت ها عهده دار تنظیم قراردادها می باشند. به طور مداوم از گروه های متخصص در زمینه بازارهای تجاری نظرخواهی به عمل می آورند خبرهای تجاری در رابطه با نبض بازار را منتشر می کنند.
روش های توزیع کالا