سیستم لوله بندی در داخل مخازن و روی عرشه ودر داخل اتاق پمپ دارای مدلهای مختلف برای مقاصد گوناگون طراحی ومورد استفاده قرار گرفته شده است.نفتکشهای اولیه معمولااز یک ویا دو لوله اصلی که به تمام مخازن راه داشتند به صورت شکل زیر استفاده می کردند.
سیستم های لوله بندی مستقیم معمولا در کشتیهای بزرگ نفت خام که 2یا 3 محموله نفت خام حمل می کنند در نظر گرفته شده است. سیستم های یک حلقه ویا دو دوحلقه (SINGEL RING)و(DOUBLE RING) که معمولا در کشتیهای فرآورده بر که محموله های مختلف را حمل می کنند ساخته شده است.سیستم دوحلقه ای دریچه های رایط واصلی متعدد می باشد که برای جداسازی محموله های مختلف با حداقل دو دریچه هیدرولیکی ویا دستی طراحی شده است.
سیستم یک حلقه معمولا در کشتی های بزرگ طراحی شده که معمولا از یک یا دو نوع محموله نفتی که در کشتی حمل می شود استفاده می کنند.سیستمهای دیگر که باز در کشتیهای غول پیکر وکوه پیکر طراحی شده سیستم جریان آزاد ویا ( FREE FLOW SYSTEM) است که بین مخازن دریچه های هیدرولیکی نصب گردیده است.
به این ترتیب که در مخازن عقب عرشه دریچه های بیشتری نزدیک به پمپ موجود می باشدکه توام با یک سیستم حلقوی در مخازن تعبیه گشته است.