SISU یک کلمه فلاندی به معنی رفتن و عزیمت کردن است و شرکتی فلاندی است که در زمینه ساخت کامیون های تجاری با کاربری های معمولی و سخت و البته خودرو های نظامی فعالیت دارد. آغاز به کار این شرکت به تاریخ اول آوریل سال 1931 باز می گردد که سرچشمه آن از دو شرکت اتوبووس سازی نشأت میگیرد.
تاریخ سیسو پر از فراز و نشیب و همکاری هایی است که با بزرگان صنعت خودرو سازی دنیا و خصوصا اروپا انجام شده است که نتیجه آن ساخت کامیون هایی با کاربری کمپرسی، حمل چوب، خدمات شهری، چرثقیل، عمرانی و ….. و البته محصولاتی تمام چرخ متحرک با کاربری نظامی شده است.
در میان تولیدات سیسو، یک نکته بسیار خاص و با اهمیت وجود دارد که آرایش متمایز کامیون های این شرکت نسبت به نمونه های رایج در دنیاست؛ محورهایی که آرایشی متفاوت نسبت به دیگران دارند و ممکن است درآنها چندین محور با قابلیت بلند شدن برای کاهش استهلاک خودرو طراحی و تعبیه شده
اتاق ها و پیشرانه ها
از شناخته های سیسو با کابین رنو و تیپ حرکتی و آرایش محوری خاص
محصولات این شرکت در ابتدا با اتاق های ساخت خود این شرکت تجهیز می شد و همچنین سازندگانی اقدام به نصب اتاق های مختلف برای شاسی های خارج شده از خط تولید می کردند. این اتاق ها تا دهه 50 میلادی قرن بیستم، ساختار چوبی داشتند و اولین اتاق با سازه فلزی در سال 1955 ساخته شد. اما در سالهای اخیر این کابین رنو بود که روی شاسی های ساخت سیسو نصب می شد و تا سال 2005 این کار ادامه پیدا کرد.
بعد از آن سیسو به سمت دایملر رفت و از سال 2010 برای برترین محصولش که با نام polar شناخته میشود، از اتاق های مرسدس بنز استفاده کرد. اما سیسو در تاریخ خود، استفاده گسترده ای از انواع پیشرانه ها داشته است و ولوو اولین تامین کننده موتور های سیسو بود و در تاریخ این شرکت نیز استفاده از پیشرانه های ساخت کومنز، کاترپیلار، لیلاند، بریتیش موتورز، دویتز، پاکار و … نیز دیده می شود که در این سال ها پیشرانه های ساخت مرسدس بنز در سینه کامیون های شرکت قرار می گیرد.
سیسو پلار
سیسو پلار با اتاق، پیشرانه و گیربکس آکتروس
سیسو پلار با اتاق های و قوای فنی مرسدس بنز آروکس. به محور های جکی آن که به همراه محور اول قابلیت فرمان گیری دارد، پلار را باید یک مرسدس بنز تجهیز شده با تکنولوژی های بالاتر در ساختار شاسی بدانیم که از سال 2011 روی کار آمده است و در نسخه های 3 تا 5 محوره و با انواع آرایش ها و تیپ های حرکتی عرضه می شود که مدل های تمام چرخ متحرک نیز در بین آنها قرار دارد.
سری اول این این خودرو که با کربری های مختلفی عرضه می شود، دارای اتاق، گیربکس و پیشرانه مشترک باآکتروس نسل سوم است و در نسل جدید این خودرو که از پیشرانه های یورو 6 در آن به کار گرفته شده است، اتاق و قوای فنی مشترک با مرسدس بنز آروکس به خدمت گرفته شده است تا ابهت آن در کنار سیستم های خاص حرکتی اش، دو چندان شود.
پلار با پیشرانه های مرسدس بنز و گیربکس های ساخت این شرکت و همچنین گیربکس فولر از ساخته های ایتون تجهیز می شود اما اکسل های آن از ساخته های خود SISU است و در مدل های تمام چرخ محرک آن، در رده کامیون های خاص با قابلیت کار در مسیر های صعب العبور به شمار می رود.
اطلاعات
( تیپ حرکتی)
از 3 محور تا 5 محور تمام چرخ محرک، از 2*6 تا 4*10 و در مدل های آفرودی 3 و 4 محوره تمام چرخ محرک
( گیربکس)
( پیشرانه)
( اکسل ها)
( اتاق ها)
مرسدس بنز آکتروس نسل سوم و آروکس
( قدرت و گشتاور تولیدی پیشرانه)
( استاندار آلایندگی)