اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

همه موافق اند که فرآیند و پروسه اسباب کشی یا اثاث کشی می تواند استرس زا باشد، در واقع اسباب کشی جز پنج اتفاق پر استرس در طول زندگی هر فرد محسوب می شود. حتی تصور اینکه باید تمام وسایل و داشته هایتان را بسته بندی کنید و به مکان جدیدی منتقل کنید، کمی دلهره آور است. به علاوه تصمیم اینکه خودتان قرار است اسباب کشی را انجام دهید یا حمل اثاثیه را به یک شرکت اسباب کشی بسپارید، نیز بسیار مهم است.

سپردن اسباب کشی به شرکت یا انجام آن به صورت شخصی
اگر شما قصد اسباب کشی به شهرستان دارید، احتمالا در این مورد که خودتان می خواهید این کار را انجام دهید یا آن را به عهده یک شرکت باربری اسباب کشی بسپارید (کدام شرکت اسباب کشی؟)، تصمیمی نگرفته اید.

در بخش بعدی به نکاتی که باید هنگام سپردن اسباب کشی به شرکت مورد نظرتان مورد توجه داشته باشید پرداخته ایم و در قسمت بعد از آن نیز نکاتی که هنگام انجام اسباب کشی توسط خودتان باید مدنظر داشته باشید را بررسی کرده ایم.

معایب و مزایای استفاده سپردن حمل اثاثیه منزل به یک شرکت اسباب کشی و انجام اسباب کشی توسط خودتان اسباب کشی مدرن یا همان حمل اثاثیه در دنیای امروزی، یکی از پیچیده ترین فعالیت هایی است که باید در طول زندگی انجام دهیم، زیرا از تعداد زیادی فعالیت جداگانه و کوچک تشکیل شده است. باید برنامه ها و تصمیمات متعددی گرفت که اولین آنها با این سوال آغاز می شود: آیا نیاز است که اسباب کشی را به یک شرکت معتبر بسپارم یا خودم آن را انجام دهم؟

مزایا و معایب مختلفی در هر دو مورد وجود دارد که باید قبل از انتخاب هر کدام به آنها توجه کرد.

مزایا:

  1. هزینه کمتر.
  2. برنامه ریزی شخصی.
  3. کنترل بیشتر.
  4. دوری از کلاهبرداری.
  5. زمانی بیشتری برای کارهای شخصی.
  6. مسئولیت کمتر.
  7. آسودگی خاطر در مورد اثاثیه سنگین.
  8. تجربه بیشتر.
  9. مهارت و توانایی بیشتر.

معایب:

  1. کارهای زیاد.
  2. نیروی جسمانی.
  3. کمبود تجربه.
  4. غفلت در کارها.
  5. هزینه بالا.
  6. باید به آنها اعتماد کنید.
  7. احتمال کلاه برداری.
  8. بهم ریختن برنامه های تان.

تصمیم بین این دو مورد، بسته به شخصیت، نیاز و شرایط شما تفاوت دارد. اگر خانه ی خیلی بزرگی دارید یا قرار است به فاصله خیلی دور اسباب کشی کنید، انجام شخصی این کار بسیار دشوار خواهد بود. به علاوه اگر بچه ها و مسئولیت های دیگری بر دوش شماست، استخدام یک شرکت اسباب کشی کاری بصرفه تر خواهد بود. با این حال اگر مجرد هستید، بودجه خاصی در نظر گرفته اید، خانه کوچکی دارید و یا اثاثیه کمی دارید، انجام شخصی اسباب کشی بسیار مناسب تر خواهد بود. 

قبل از اینکه تصمیم بگیرید بهتر است شرایط خود را بسنجید و ببینید که کدام عوامل برای شما مهم تر هستند؛ ایمنی، کنترل، برنامه ریزی، راحتی و هزینه از مهم ترین عواملی است که باید قبل از تصمیم برای انجام شخصی اسباب کشی یا سپردن اثاثیه به شرکت اسباب کشی در نظر داشته باشید.

سپردن اثاث کشی به شرکت
اسباب کشی به شهرستان یا درون شهری، به خودی خود فرآیندی استرس زا است. همینطور میدانیم که هر فرد جدای از جابه جایی اسباب، نگرانی های فراوان دیگری نیز دارد.

چیزهایی که ممکن است در موردشان نگران باشید:

  • برنامه ریزی برای مسافرت، هزینه ها و …
  • وظایف خانوادگی مانند دست و پنجه نرم کردن با استرس کودکان.
  • جستجو برای مدرسه جدید.
  • استرس و اضطراب ملاقات با همسایگان جدید در محله جدید.
  • زمان بندی انتقال حیوانات خانگی.

مطمئنا با سوار کردن اثاثیه و در واقع خانه خود در یک کامیون، کمی اضطراب خواهید داشت ولی در این حالت زمان و آزادی بیشتری برای برنامه ریزی انتقال نقل خانواده پیدا می کنید.

یک شرکت اسباب کشی حرفه ای باعث می شود در موارد زیر نگرانی کمتری داشته باشید:

  • وسائل بزرگ توسط چند کارگر جابجا می شوند تا آسیبی نبینند.
  • بسته بندی وسائل مختلف بسته به نوعشان به درستی انجام می شود تا در طول سفر دچار مشکلی نشوند.
  • نگران آسیب دیدن بدنتان هنگام بلند کردن وسائل سنگین نخواهید بود.
  • کارگران بی تجربه ممکن است هنگام اسباب کشی به اقلامی صدمه وارد کنند، برای همین پیشنهاد می کنیم حتما به تیم و شرکتی حرفه ای در زمینه اسباب کشی اعتماد کنید.
  • شرکت های معتبر با بیمه کردن کالای شما، خسارت های وارد شده به آنها در طول جابه جایی را جبران خواهند کرد.

به چه مواردی در مورد شرکت اسباب کشی توجه کنیم؟
اسباب کشی جز سه تجربه خاص افراد به شمار می آید. حجم کاری از بسته بندی گرفته تا بلند کردن وسائل، مرتب کردن بسته ها در فضای جدید، همگی مهم هستند، خصوصا اگر خانه ای با دو یا سه اتاق خواب داشته باشید. جابه جایی کودکان و استقرار در شغل جدید (اگر دلیل اصلی اسباب کشی باشد) به خودی خود نگرانی های زیادی را در بر دارند.

یافتن یک شرکت اسباب کشی معتبر که با دقت بالا با دارایی های شما برخورد کند آنقدر که به نظر می رسد دشوار نیست. با پیروی از قاعده های زیر، به راحتی می توانید شرکت اسباب کشی مناسب خود را بیابید و با خیالی آسوده، کار حمل اثاثیه را به آنها بسپارید.

همینطور که عقل سلیم حکم می کند، تجربه رمز اصلی فائق آمدن بر مشکلات زندگی است. لذا پیشنهاد می کنیم از شرکتی استفاده کنید که در تبلیغاتش تجربه ی چندین ساله اش را به رخ می کشد، نه شرکتی که قیمت اسباب کشی استثنایی داشته باشد.

شرکتهای حرفه ای حمل اثاثیه، اسباب کشی را اولین اولیت خود قرار می دهند تا شما به راحتی به باقی کارهای خود بپردازید. بهترین شرکت اسباب کشی در سطح کشور ارتباطات زیادی دارد و به راحتی در صورت جابه جایی بین شهری، پروسه را برای شما راحت می کند.

بهترین روش انتخاب شرکت حمل بار، این است که به آنها به عنوان جزئی از خانواده خود نگاه کنید. این افراد قرار است زندگی و اسباب شما را جابجا کنند. همانند اعضای خانواده، شما به افرادی نیاز دارید که ارزش های مشترکی با شما داشته باشند.

همیشه از لیست قیمت گذاری های ارزان شرکتها دور بمانید. این شرکت ها فقط به دنبال پول شما هستند. برعکس به دنبال شرکتی باشید که سر قولش می ماند. این مدل شرکت ها بر اساس تجربه های مختلف و تمرین های مناسب راه اندازی شده اند.

10 سوالی که باید از یک شرکت اثاث کشی منزل بپرسید

  1. چند سال است که در صنعت اسباب کشی و حمل بار فعالیت دارید؟
  2. آیا امکان ارائه نظر مشتریانتان را دارید؟
  3. چه مجوز و ضمانت هایی دارید و می توانید مدارک آنها را ارائه دهید؟
  4. چه نوع برآوردهایی پیشنهاد می دهید؟
  5. هزینه ی جابه جایی شما چقدر است؟
  6. چگونه سلامت خانه من را تضمین می کنید؟
  7. چگونه از دارایی های من مراقبت می شود؟
  8. آیا بیمه جبران خسارت کارگران را دارید؟
  9. فرآیند پرداخت چگونه است؟
  10. اسباب من چه زمانی تحویل داده می شود؟

هزینه اسباب کشی پیشنهادی شرکت های حمل بار
یک شرکت اسباب کشی معتبر می تواند با ارائه دقیق هزینه هایش جهت برنامه ریزی دقیق شما، اسباب کشی را به راحتی پیش ببرد. شرکتی که نماینده خود را برای برآورد کردن هزینه بفرستد می تواند هزینه ی قطعی تری نسبت به شرکت هایی که تلفنی یا به صورت آنلاین هزینه را مشخص می کنند، ارائه دهد. به موارد زیر در برآورد و تخمین هزینه اسباب کشی دقت کافی داشته باشید.

موارد دقیقی که در هزینه اعمال می شوند را جویا شوید
بعضی از شرکت های باربری و اسباب کشی، فقط هزینه کارگر، بسته بندی، بار زدن و خالی کردن را اعلام می کنند و به هر دلیلی اشاره ای به هزینه کامیون نمی کنند. بعضی از شرکت های دیگر اسباب کشی نیز فقط به مدت زمانی که طول می کشد اسباب کشی انجام شود، اشاره می کنند و از ذکر هزینه بسته بندی و استفاده از کامیون پرهیز می کنند.

با اطلاع دقیق از هزینه هایی که قرار است پرداخت شود و جزئیات آن، برنامه ریزی دقیق تری نسبت به حالتی که قیمت کلی گفته می شود، خواهید داشت. وقتی که لیست دقیق مواردی که جزء هزینه ها هستند را متوجه شدید می توانید درخواست دهید تا لیست موارد تخمینی اضافه را نیز ارائه دهند.

اکثر شرکت های اسباب کشی توقع دارند که در تاریخ و زمان خاصی جابجا شوید. اگر بر طبق برنامه زمانی پیش نرود، باعث افزایش هزینه باربری شما می شود. اگر در زمان مشخص شده در مقصد نباشید که وسائل را تحویل بگیرید نیز جریمه می شوید. اگر قرار است اسباب کشی با قطار یا هواپیما صورت گیرد نیز هزینه های نگهداری به صورت جداگانه در هزینه های نهایی اعمال می شود.

همه این موارد برای اسباب کشی در هر مسافتی اهمیت دارند ولی تأثیر اصلی آنها را وقتی می بینیم که قرار است جابه جایی در مسافتی طولانی انجام شود. بنابراین پیشنهاد می کنیم قبل از شروع عملیات اسباب کشی تخمین خوبی نسبت به مدت زمانی که قرار است صرف آن شود داشته باشید.

آگاهی نسبت به ارزش گذاری و بیمه وسائل هنگام حمل اثاثیه

اگر کالایی گم شود یا آسیب ببیند، چه کنیم؟
عوامل زیادی هنگام اسباب کشی در نظر گرفته می شوند. هزینه ای که صرف می کنید، خاطراتی که در ذهنتان نقش می بندند و مهم تر از همه، دارایی هایتان. معمولا در هنگام اسباب کشی دارایی های شخصی تان در یک کامیون بار زده می شوند و حتی در شرایطی که کامیون با احتیاط رانده شود، احتمال وقوع حادثه و گم شدن یا آسیب دیدن اموالتان وجود دارد.

شرکت حمل بار در حفاظت ارزش کالای مورد حمل مسئول است. البته این مسئولیت سطوح مختلفی دارد. سطح مسئولیتی که در اسباب کشی به عهده شرکت می گذارید، نوع و مقداری که شرکت باید در ازای کالای گم شده یا آسیب دیده بپردازد را مشخص می کند. از انواع ضمانت نامه هایی که شرکت ارائه می دهد آگاهی داشته باشید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>