اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

یکی از قسمت های اصلی موتور خودرو سرسیلندر آن می باشد و در قسمت بالایی موتور قرار گرفته که مجموعه سوپاپ و مانیفولدها بر روی این قطعه مونتاژ می شوند.

اگر یک سرسیلندر تحت حرارتی بیش از حد تحمل خود قرار گیرد (که کاملا بسته به کیفیت سرسیلندر و مواد تشکیل دهنده آن دارد) اصطلاحاً می گویند که سرسیلندر سوخته است. در واقع همان پیچش و تغییر شکل در اثر حرارت بیش از اندازه را سوختن می گویند که معمولا منجر به تعویض سرسیلندر می شود.

بر طبق قوانین فیزیک حرکت جریان گرما معمولاً به سمت بالا می باشد. به این دلیل که محفظه احتراق موتور (گرم ترین قسمت موتور) در داخل سرسیلندر قرار دارد، این قطعه باید بتواند در حین کار کردن حرارت بسیار زیادی را تحمل کند. اگر در هنگام باز و بسته کردن سر سیلندر، ترتیب بستن پیچ ها را رعایت نکنید و آنها را بیش از حد سفت کنید، اگر هنگام گرم بودن پیشرانه، اقدام به باز کردن پیچ های سر سیلندر کنید و باز هم اگر طی مدتی به طور یکسره خودرو را تحت فشار قرار دهید، باید منتظر باشید سرسیلندر خودرویتان تاب برداشته و عملا بلا استفاده شود. همچنین در سرسیلندر مسیرهای جریان آب و روغن وجود دارد تا هم بتوان حرارت را در آن کنترل کرد، هم بتوان روغن مورد نیاز برای مجوعه سوپاپ ها و ادواتی که نیاز به روغنکاری دارند را به آن ها ارسال کرد.

سرسیلندر به طور کلی عیوب زیر را پیدا می کند:

  1. ترک خوردگی
  2. تاب دیدگی
  3. کربن گرفتن
  4. گشاد شدن گیت سوپاپ , سوختن و خرابی سوپاپ

سرسیلندر توسط پیچ به بلوک موتور پیچ می شود و مابین آن دو را قطعه ای به نام واشر سر سیلندر آب بندی می کند. اگر یک واشر سرسیلندر دارای کیفیت پایینی باشد امکان دارد باعث سوختن سرسیلندر یا راه پیدا کردن آب به روغن و اصطلاحاً آب و روغن قاطی کردن بشود. واشر سرسیلندر توانایی تحمل دمای 1500 درجه سانتی گراد را داشته و از چند لایه پرس شده پنبه نسوز، کروم و آلومینیوم ساخته می شود تا دو بخش بلوک و سر سیلندر کاملا به هم چسبیده و آب بندی شوند.

سوختن واشر سرسیلندر در یک لحظه و یک دقیقه اتفاق نمی افتد بلکه اول آب رادیاتور داغ می شود و حرارت افزایش پیدا می کند و چند دقیقه بعد از رسیدن آمپر به خط قرمز تازه صدمه دیدن واشر شروع می شود. به همین دلیل توصیه می شود در صورت مطلع شدن از بروز چنین وضعیتی در موتور خودرویتان از پیمودن ادامه مسیر خودداری نمایید و ماشین تان را توسط بکسل به تعمیرگاه منتقل کنید. چراکه در صورت بی توجهی و یا عدم آگاهی از مشکل پیش آمده ممکن است آسیب جدی تری خودرویتان را تهدید کند و هزینه های گزافی را متحمل شوید.

عیوب واشر سر سیلندر:
واشر سر سیلندر ممکن است بسوزد یا نیم سوز شود علل سوختگی واشر سرسیلندر عبارتند از:

  1. تاب داشتن سرسیلندر.
  2. ترکیدن سرسیلندر.
  3. شل بودن پیچهای سرسیلندر.
  4. گرم کردن بیش از اندازه موتور.
  5. نامیزان بستن پیچ های آن.
  6. سرسیلندر، نامی آَشنا.

دلایل سوختن واشر سرسیلندر

  1. آب رادیاتور کم باشد.
  2. مجراهای عبور آب در موتور مسدود شود.
  3. خنک نشدن آب رادیاتور به دلیل رسوب و یا نقص در عملکرد پروانه.
  4. نقص فنی در ترموستات.
  5. نقص فنی در واتر پمپ و عدم گردش جریان آب در موتور.
  6. پیچ خوردگی شلنگ های ورودی و خروجی رادیاتور.
  7. رانندگی طولانی در ترافیک و فشار بر موتور در فصل گرما.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>