اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

روزی روزگاری، نوآوری در صنعت تولید کامیون های سنگین بسیار کمرنگ بود و اگر قرار بود تحولی صورت بگیرد، محدود می شد به چند تغییر کوچک سخت افزاری و تغییرات نرم افزاری تا ده های 70 و 80 میلادی جایگاهی در این صنعت نداشتند. مردم پشت کامیون های دیزلی می نشستند و قوی ترین دنده را جا می‌زند و این کار به هیچ تفکر و اندیشه ای نیاز نداشت.

  • موتور 300 اسب بخار می خواهید؟
  • یا 400 اسب؟
  • با یک گیربکس 9 سرعته؟
  • یا 13 سرعته؟ به همین راحتی.

البته با این که امروزه سفارش دادن یک کامیون دیزل معمولی تا اندازه ای از این هم ساده تر شده است، ولی وجود طیف بسیار گسترده ای از تجهیزات ایمنی و ارتباطی، کارها را قدری پیچیده کرده است.

 آیا در آینده نزدیک گزینه ای به نام کامیون برقی نیز پیش روی ما خواهد بود؟
اگر درباره استفاده از نیروی خورشید به عنوان منبع انرژی صحبت کنیم، بله، به طور قطع، و جای تعجب است که به منظور پایین آوردن هزینه سوخت و میزان آلاینده ها، این موضوع از مدت ها قبل در دستور کار قرار نگرفته است. با این حال، به نظر می رسد به زودی خبرهای شگفت انگیزی درباره استفاده از نیروی خورشید خواهیم شنید و خواهیم دید که سقف تریلرها پر از پنل های خورشیدی خواهد شد.

آیا شما به زودی یکی از کامیون های برقی را خواهید خرید؟
پاسخ این است که به این زودی نه… مگر این که بخواهید در مسیرهای کوتاه به تردد و حمل کالا بپردازید. شرکت کامینز در اظهار نظری که به تازگی صورت گرفته است می گوید: وقتی برقی سازی یک وعده بزرگ و سخت است، بهتر است در حال حاضر به هیچ پرسشی جواب ندهیم. ما معتقدیم کامیون های برقی در مناطق شهری معنا پیدا می کنند، یعنی در جای که دامنه حرکت محدود و کوتاه است و کامیون ها را با سهولت بیشتری می توان شارژ نمود.

این کمپانی همین چند ماه پیش موتور تمام برقی خودش را روی کامیون نمونه ای به نام AEOS به نمایش گذاشت. کامینز می گوید:( AEOS به ما کمک خواهد کرد چیزهایی درباره پتانسیل برقی سازی یاد بگیریم تا کامیون های بزرگ تر بتوانند مسافت های طولانی تری را بپیمایند. البته شارژ کردن کامیون AEOS به این راحتی نیست که دوشاخه آن را به نزدیک ترین پریز برق بزنید. این کامیون وقتی که به یک ایستگاه شارژ 140 کیلوواتی متصل شده باشد، به یک ساعت زمان برای شارژ شدن نیاز دارد، هرچند انتظار می رود تا قبل از سال 2020، پیشرفت هایی در تولید باتری ها حاصل شود که زمان شارژ آن ها را به 20 دقیقه کاهش دهد. بدیهی است زیرساخت های خدماتی که برای کامیون های دیزلی و یا گازسوز وجود دارد، برای کامیون های برقی وجود نخواهد داشت. ممکن است بتوان اندازه باتری را افزایش داد ولی یک باتری که بتواند 970 کیلومتر را بپیماید، بیش از 8600 کیلوگرم وزن خواهد داشت و این امر ظرفیت بار را به شدت کاهش خواهد داد.)

اگر در صنعت حمل و نقل مشغول هستید، احتمال بسیار کمی وجود دارد که سال آینده و یا حتی تا 10 سال آینده یک کامیون تسلا سمی( Tesla Semi) بخرید. واقعیت این است که این کامیون گران قیمت است، هنوز امتحانش را پس نداده و زیرساخت های لازم برای شارژ آن هنوز توسعه پیدا نکرده اند.

مطمئن باشید بسیاری از شما همچنان به جایگاه های سوخت خواهید رفت و باک کامیون تان را از گازوئیل پر خواهید کرد!

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>