اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

هر دو کشنده مان و ولوو دارای 480 اسب بخار قدرت هستند. خوب ازاتاق شروع میکنیم:

  • اتاق ولوو از نوع گلوبتروتر می باشد. و اتاق مان از نوع XXL که بزرگ ترین اتاق موجود در بازار جهان می باشد.
  • موتور مان از یک موتور شش سیلندر به حجم 1/12 بهره می برد با قدرت موتور 480 اسب بخار.
  • ولوو هم از یک موتور شش سیلندر با حجم موتور 8/12 با قدرت موتور 480 اسب بخار.

یک تعریف کلی از مان:
معرفی و مشخصات تریلی (Man tga) این کشنده از موتوری به حجم 12 لیتر و قدرتهای 380 - 410 - 430 - 460 -530 اسب بخار استفاده می کند و گشتاور بر نیوتون متر آنها از ضعیف تا قوی به مقدار 1800 - 2100 -2400 نیوتون متر کشتاور تولید می کند این موتورها دارای توربو لادر و خنک کننده سوخت پاش الکترونیکی می باشد.

سیستم ترمز موتور با قدرتهای متفاوت جعبه دنده: از شرکت zf از آلمان با 16 دنده در جلو و 2 دنده در عقب می‌باشد و این جعبه دنده هایی که روی کشنده های جدید کار گذاشته می شود از دو حالت دنده دستی و اتوماتیک برخوردارند که راننده را در رانندگی راحت تر می کند.

کلاچ اتوماتیک تک صفحه ای با حمایت هوای فشرده محور محرک ساده نوع هیپوید دارای قفل دیفرانسیل ترم‌ها بادی با کنترل الکتریکی ABS,ASR دیسک جلو و عقب با خنک کنندگی داخلی ایمنی: سیستم کنترل مسیر ACC و سیستم ایستایی ESP در ضمن شرکت مان با پرداخت مبلغ اضافه اطاق راننده را مجهز با بالابر هیدرولیکی می‌کند.

این مشخصات فنی بود اما اگر بخواهیم این کشنده را در مقایسه با سایر کشنده مقایسه کنیم از اطاقک بزکتر راننده موتور نیرومند(به دلیل اینکه این موتور در دورهای میانی نهایت قدرت را کسب می کند) و دید به اطراف بهتر دارد. 

یک تعریف از ولوو:
موتور D13A؛ 480 یا 520 اسب بخار با SCR، این موتورها مطابق استاندارد (تشویقی) Euro4/Euro5 است.

  • مطابق با استانداردهای Euro 3، ترمز موتور Volvo VEB/VEB+ به عنوان گزینه قابل انتخاب. مجهز به دستگاه انتقال نیروی 900 نیوتن متر با نیروی محرکه از موتور، گشتاور بالا در محدوده وسیع سرعت موتور.
  • موتور D13A، یک موتور دیزلی 8/12 لیتری، خطی و دارای 6 سیلندر با توربو شارژر و خنک کننده میانی است. این موتور با امکان انتخاب بازده نیروی 400، 440، 480 و 520 اسب بخار موجود است. 
  • با دوام بالا و طی مسافت طولانی بدون نیاز به سرویس، فواصل زمانی تعویض روغن به حداکثر 100.000 کیلومتر یا 12 ماه افزایش یافته است.

در مورد گیربکس ولوو دارای 6 دنده جلو + هر دنده یک نیم دنده که مجموعا 12 دنده گیربکس ساخت ولوو

مان هم 8 دنده جلو و هر دنده یک نیم که مجموعا 16 دنده گیربکس ساخت zf.

ولو هم گیربکس دستی و اتوماتیک (بر حسب سفارش).

مان هم اتوماتیک دستی (بر حسب سفارش).

اما مهم ترین نکته اینکه مصرف مان از ولوو کمتر است.

مان دوست محیط زیسته خیلی کم دود میکنه ولی بهتره بگم اصلا دود نمی کند. اما ولوو اینگونه نیست.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
علی خدابخشی:
بنظر من دوکشون المان وسوئد دوتاسازنده بهترین کشنده های دنیا بحساب میان ومحصولاتشون قابل مقایسه نیست چرا که هرکدوم نقش وجایگاه خودشون و ب خوبی نشون دادن .اما کاش ماهم ماشین های روز این دوکشور ومیتونستیم سوارشیم.
متین:
ولووبهتراست
شاهین:
با سلام همکاران سالهایت ک در جاده‌ای خارجی مشغول هستم انواع ماشینها رو از اف اچ ۵۰۰تا داف ‌اسکانیا بنز ام پاور همه رو ماه ها و سال‌های رانندگی کردم بنظر بنده از همه نظر مان سر تره خودم اف ۵۰۰دارم اما صنعت موتور المان و گریبکس زد اف و بزرگ‌ترین اتاق کامیون ‌نرم ترین سیستم تعلیق جای واسه رقبا باقی نمی گذارد
رضا:
مان بهتره
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>