بیمکو پیش بینی میکند، صنعت کشتیرانی شاهد موجی از ورشکستگی ها درنتیجه لازم الاجرا شدن قوانین سوخت با سولفور پایین از یکم ماه ژانویه سال 2020، خواهد بود.
بیمکو با اشاره به اینکه قوانین سوخت با سولفور پایین که از یکم ماه ژانویه سال 2020 لازم الاجرا خواهد شد، موجی از ورشکستگی را به راه میاندازد، گفت: اگر شرکتها در این صنعت نتوانند هزینه های بالاتر برای سوخت از مشتریان را بهبود ببخشند، اجرای قوانین سوخت باسولفور پایین 2020 تأثیر مالی عظیم وهنگفتی را برای آنان به همراه خواهد داشت.
یکی ازمقامات خط کشتیرانی مرسک، بزرگ ترین خط کشتیرانی کانتینری جهان درماه گذشته اعلام کرد، در نتیجه استفاده از گازوئیل با سولفور پایین اما گران تر، صورت حساب سوخت مرسک تا دو میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.
"Angus Frew" دبیرکل بیمکو در یک کنفرانس خبری در لندن گفت: در نتیجه لازم الاجرا شدن قوانین سختگیرانه و دست و پاگیر کاهش انتشارات سولفور از سوی سازمان آیمو (IMO) شرکت های ضعیفتر قادر به پرداخت صورتحساب برای هزینه های سوخت بالاتر نخواهند بود.قانون سخت تر که به موجب آن محتوی سولفوردر سوخت از 3.5 درصد موجود باید به نیم درصد کاهش یابد، بزرگ ترین چالش پیش روی صنعت کشتیرانی بوده است لذا این امر میتواند منجربه شکل گیری یک صنعت متلاشی شود.
روی هم رفته، دغدغه اصلی دردسترس بودن سوخت با سولفور پایین به ویژه برای بنادر بزرگ ترمانند روتردام یا سنگاپور نیست، بلکه نگرانی ها نسبت به بنادر کوچک است، آن بنادری که ممکن است دسترسی کافی به سوخت با سولفور پایین را نداشته باشند. به گفته "Anastasios Papagiannopoulos" مدیرعامل بیمکو، اکثریت کشورهای عضو بیمکو یا به عبارتی 41 درصد از آنها مالکان کشتی هستند، بقیه سهم به کارگزاران، نمایندگان و کلوپها تعلق میگیرد.
وی در پایان افزود: تعداد مالکین در حال افزایش و ازآن طرف کارگزاری ها در حال کاهش است، چرا که دراین برهه سخت و دشوار بازارهای کشتیرانی، نخستین قربانیان همین کارگزاری ها خواهند بود.