همانطور که مستحضر هستید مرکب در هر دستگاه چاپ بنر یکی از مهم ترین فاکتورها در راستای کیفیت، ماندگاری خروجی دستگاه می باشد برای این که ما بتوانیم مرکب دستگاه چاپ بنر مناسب برای دستگاه خود انتخاب کنیم باید به نکات زیر توجه کنیم زیرا انتخاب مرکب مناسب جهت کار چاپ بسیار مهم است.
میزان فراوانی مرکب دستگاه چاپ بنر در بازار نشان می دهد که دیگر چاپخانه های موجود در بازار این محصول را امتحان کرده و از عملکرد آن راضی هستند. پس عرضه کننده ان حجم بالایی ازآن مرکب را وارد کشور می کند. مثلا در ایران مرکب رکور یکی از پر مصرف ترین مرکب ها در بازار است.اگر در بازار تحقیقی به عمل آورید متوجه می شوید که دستگاه های سالونت بیس با چهار هد اسپکترا، سیکو، زار و کونیکا ارائه می شوند که هر کدام مدل های متفاوتی دارند.
که این مدل ها دارای پیکولیتر های متفاوتی هستند. متاسفانه یک باور غلط در بازار ایران رایج است که می توان مرکب 35PL را برای تمام هدها استفاده کرد. مثلا هد زار 80PL را مرکب 35PL توصیه می کنند. همین امر موجب مشکلاتی در خروجی خواهد شد. مثلا هنگام چاپ فلکس پشت نور مناسبی مشاهده نمی شود. چون اکثرا اوپراتور با مرکب 35PL بدون گرفتگی کار می کنند در تست اولیه بسیار راضی هستند اما بعد از مدتی مشتریان چاپخانه از کیفیت چاپ های خود ناراضی می شوند.
شرکت رکورد یکی از معدود واردکنندگانی است که مرکب دستگاه چاپ بنر را در سه دسته 42PL، 35PL و 80PL وارد می کند و به صورت تخصصی مطابق هد دستگاه به مشتریان خود پیشنهاد می دهد.در سال های گذشته در بازار ایران مشاهده شده برخی وارد کنندگان به دلایل مختلف مدام در حال عوض کردن برند و محصول خود هستند.
امروز از یک کارخانه خارجی مرکب دستگاه چاپ بنر تهیه می کنند و فردا از یک وارد کننده داخلی با برند خود مرکب را ارائه می دهند. این مسئله خطر بسیار بزرگی برای مصرف کننده مرکب به وجود می آورد. زیرا برندهای مختلف از مواد اولیه متفاوت در فرایند تولید محصول خود استفاده می کنند و این تغییر در محصول موجب اخلال در خروجی چاپ می شود.
بارها شنیده شده که از یک شرکت مرکبی با برند X دریافت می کردیم بعد از گذشت 6 ماه همان شرکت مرکب Y را به ما پیشنهاد داد و بسیار از برند Y تعریف کرده اما پس از استفاده اوپراتور نتیجه چیز دیگری بود.برند نوتا محصول شرکت رکورد دارای سابقه ای 6 ساله است. در 6 سال گذشته ثبات در کیفیت این برند موجب جذب مخاطب در بازار شده است.