توجه داشته باشید که شما وارد دنیای تجارت و بازرگانی شده اید. بنابراین نباید نسبت به رویدادهای بازرگانی و تجارت بی تفاوت باشید. این رویدادها می تواند به دو صورت محصول محور یا کشورمحور باشد.
بنابراین شما نیز با توجه به محصول و کشور مورد نظر خود می توانید در رویدادهای تجاری مرتبط به آنها شرکت کنید. شرکت در برخی از این رویدادها رایگان و برخی دیگر نیازمند صرف هزینه است.
از طرفی ممکن است برخی از آنها در داخل و برخی دیگر در خارج از کشور باشد. بهتر است حداقل در یک دو رویداد خارجی خصوصا در کشور مورد نظر برای صادرات، شرکت کنید.
رویدادها بهترین محل برای لینک شدن و ارتباط گرفتن با شرکت ها، تجار و بازرگانان مختلف است. نمایشگاه های بین المللی و ملی در داخل کشور یکی از بهترین گزینه ها برای ارتباط گرفتن با تجار و شرکت های خارجی است.
در سایت نمایشگاه های کشور و همچنین سایت سازمان تجارت ایران، لیست نمایشگاه های مختلف قرار داده شده است. برخی از این نمایشگاه ها مربوط به رویدادهای تجاری است که شرکت در آنها می تواند به بازاریابی صادراتی محصولات شما کمک کند.
اما برای اطلاع پیدا کردن از رویدادهای تجاری خارجی، بهتر است که شما کانال های ارتباطی با کشور مورد نظر جهت صادرات را پیدا کنید. به همین دلیل آشنایی با زبان آن کشور یا استفاده از مترجم بسیار ضروری است.
مادامی که شما بتوانید با افراد، کسب وکارها و گروه های مختلف در کشور مربوطه ارتباط بگیرید، به راحتی می توانید از برگزاری رویدادهای تجاری و نمایشگاه های بین المللی مربوطه نیز اطلاع پیدا کنید.
با این حال، چنانچه شما هنوز در اول راه بوده و اطلاع زیادی در خصوص کشور مورد نظر ندارید، می توانید از برخی سایت ها برای اطلاع از برگزاری رویدادهای تجاری و به طور کل نحوه بازاریابی صادراتی استفاده کنید.
از جمله این سایت ها می توان به سایت های «expodatabase.com»، «tsnn.com»، «eventseye.com» و برخی سایت های دیگر اشاره کرد.