بر اساس یک مطالعه میدانی که توسط شرکت مشاوره جهانی AlixPartners انجام شده است در سال آینده میلادی با اجرای کنوانسیون 2020 صنعت حملونقل کانتینری با افزایش 10 میلیارد دلاری هزینه مواجه خواهد شد، که باید بتواند از عهده تامین آنها برآید. خطوط کانتینری برای جبران این هزینهها باید در مسیرهای آسیا-اروپا حدود 40 درصد و در مسیرهای آسیا-آمریکا حدود 33 درصد بر قیمت حملونقل بیفزایند. بر اساس گزارشهای تکمیلی شرکت، قوانین جدید سوخت در مسیرهای شرق آسیا و آسیای میانه میتوانند 20 درصد هزینههای اضافی تحمیل شده به صنعت کانتینری را جبران کنند.
Esben Christensen مدیر سازمان حملونقل و زیر ساخت شرکت AlixPartners میگوید: سال 2019 میلادی، یک سال آشفته برای حملونقل کانتینری است زیرا باید خود را برای اجرای قانون 2020 آماده کند.
وی افزود: این چالش جدید و در راس آن توسعهی ظرفیت ناوگان همچنین تلاش برای تامین مالی هزینهها، سیستم حملونقل کانتینری را در محدودیت قرار خواهد داد.
گزارش شرکت AlixPartners حاکی است ائتلاف و یکپارچگی خطوط کانتینری ممکن است بتواند به جبران هزینهها کمک کند.