بندر جدید در نیمه راه بین ابوظبی و پایتخت امارات متحده عربی در فاصله 6/4 کیلومتری در منطقه فلات قاره واقع خواهد شد.
فاز اول بندر مخصوص کالاهای وارداتی کانتینری، رو-رو و نیم فله در حال پیشرفت است و با ساخت راه های دسترسی به محوطه اسکله ها تکمیل می شود. ترمینال اپراتور ابوظبی امیدوار است اولین کشتی کانتینری تا پایان سال 2012 در اسکله های این بندر جدید پهلو بگیرد. به گفته مقامات محلی بندر مزبور جایگزین بندر کانتینری کوچک تر «مینازاید» کاملاً چسبیده به شهر خواهد شد.
در شرایطی که ناحیه صنعتی خلیفه (Kizad) امکانات زیربنایی صنعتی خود را برای سرمایه گذاران توسعه میدهد، بندر ابوظبی نیز امکانات واردات و صادرات کالا را افزایش می دهد.
در اولین فاز، ظرفیت کانتینری بندر 2 میلیون تی.ای.یو کانتینر و 12 میلیون تن کالای عمومی در سال خواهدبود.
مهم ترین مشخصه ترمینال کانتینری بندر جدید ابوظبی وجود اولین محوطه کاملاً خودکار در خاورمیانه است که به وسیله رایانه و نرم افزار کلیه فعالیت های جا به جایی و صفافی کانتینرها کنترل و انجام می شود.
ناحیه صنعتی بندر ابوظبی از نظر شرایط اجاره بسیار رقابتی بوده و هزینه های زمین و بهره برداری در مقایسه با دیگر نقاط جهان بسیار کمتر خواهد بود.
پروژه ساخت راه آهن سراسری در سواحل امارات متحده عربی در خلیج فارس و پیش بینی تردد روزانه 900 کامیون، از دیگر مزایای Kizad برای مشتریان آن خواهد بود. بندر مزبور اولین بندر عمیق کانتینری در ناحیه خاورمیانه است که اسکله های آن به راه آهن متصل خواهدشد.
گفته می شود ساخت یک بزرگراه که در هر طرف آن 6 خط قرار دارد و این ناحیه صنعتی را به بزرگراه اصلی که ابوظبی را به دبی و سایر مناطق امارات عربی متحده متصل می کند، نیز پیش بینی شده است.
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)